اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

وحدت را در همه شئونات سرلوحه خود قرار دهیم

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: در تمام کارها و شئونات زندگی باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم تا زیر سایه امام زمان(عج) و رهبری بتوانیم نظام جمهوری اسلامی را به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

وحدت را در همه شئونات سرلوحه خود قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدعلی علوی ‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان با اشاره به آیه‌ای از قرآن اظهار کرد: مردم کمال خدمت و عزاداری را نسبت به حضرت زهرا(س) در ایام سوگواری آن حضرت مبذول داشتند.

وی با اشاره به خطابی از خداوند گفت: خداوند به مومنان دستور داده همگی در برابر فرامین الهی سر تسلیم داشته و دست یکدیگر را بگیرید و همدیگر را رها نکنید.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در اسلام نسبت به اصل وحدت سفارش‌های فراوانی شده تا ما از یکدیگر جدا نشویم و روح‌های ما با یکدیگر متصل باشد.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) گفت: همه ما یکی هستیم و پدرمان حضرت آدم و مادرمان حوا است و هیچ‌کس بر کسی فضیلتی ندارد و فضل و علم تنها امتیاز یک انسان نسبت به انسان دیگر است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه علم به معنای نورانیت است عنوان داشت: هر کس از علم برخوردار شود نورانی شده و به خدای تبارک و تعالی نزدیک می‌شود.

وی تاکید کرد: علما، بزرگان دین، مراجع تقلید و در رأس آنها ائمه معصومان وجودشان نور است و به دلیل ارتباطات معنوی و نزدیکی به خدا وجودشان تجلی‌گاه نور خدا است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس سخنی از حضرت عیسی(ع) با کسانی نشست و برخاست کنید که با مشاهده آنها خدا را به یاد آورید.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن بیان کرده با وحدت و یکپارچگی از گام‌های شیطان پیروی نکنید، زیرا ریشه اختلافات از شیطان است.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان داشت: بدانید شیطان دشمن آشکار شماست، بنابراین در تمام کارها و شئونات زندگی باید با همیاری و همکاری با یکدیگر وحدت را تقویت کنیم تا زیر سایه امام زمان و مراجع و رهبری بتوانیم نظام جمهوری اسلامی را به صاحب اصلی یعنی امام زمان تحویل دهیم.

وی یادآور شد: باید با یکدیگر هماهنگ و همیار باشیم و اختلافی در خود ایجاد نکنیم تا دل شیطان به وسیله آن شاد نشود، زیرا اگر شما با یکدیگر اختلاف نداشته باشید، پوزه شیطان به خاک مالیده می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول