اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران:

طرح شبکه نظارت مردمی بر بازار در مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی در استان با عنوان شبنم خبر داد.

طرح شبکه نظارت مردمی بر بازار در مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی هاشم‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در راستای تصمیم ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز کشور برای اجرای طرح شناسنامه دارکردن کالاهای وارداتی (طرح شبنم) آغاز شد، اظهار داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران و مجامع امور صنفی طرح نظارتی شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) را از اول اردیبهشت آغاز کردند.

وی با بیان اینکه طرح شبنم مخفف " شبکه بازرسی و نظارت مردمی " است که ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیرمجاز را گسترش می‌دهد، ابراز داشت: امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات را تقویت می‌کند، اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار را تسهیل می‌بخشد، مردم از نقش موثرتر دولت در حوزه کالا و خدمات اطمینان حاصل می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق افزایش یافته و همچنین جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی از جمله اهداف کلی طرح به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمامی واحدهای صنفی باید نسبت به جمع‌آوری کالاهای فاقد بارکد دوبعدی اقدام کنند، گفت: همچنین در خرید کالاهای خارجی دقت کنند تا حتماً دارای بارکد دو بعدی طرح شبنم و دارای فاکتور رسمی باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه واحدهای صنفی برای بارکد دار کردن آن دسته از کالاهای وارداتی مجاز فاقد بارکد دو بعدی که در انبار آن واحد موجود است به واحد بازرسی مجمع امور صنفی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت برابر مقررات با آنان این واحدها برخورد می‌شود.

هاشم‌پور خاطرنشان کرد: کالاهای مشمول طرح شبنم شامل لوازم خانگی، انواع مکمل‌های دارویی و غذایی، انواع اسباب بازی، رایانه‌ها و ملحقات آن، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و انواع چاپگر هستند.

این مسئول یادآور شد: حمل و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول