اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

حوادث صنعتی اصفهان نسبت به کشورهای غربی بیش‌تر است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حوادث صنعتی در کشور نسبت به کشورهای غربی بیش‌تر است که در اصفهان این موضوع ویژه‌تر است.

حوادث صنعتی اصفهان نسبت به کشورهای غربی بیش‌تر است

حبیب‌الله دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اگر چه بالا بودن حوادث صنعتی در ایران اثبات شده است، اما این حوادث تنها جنبه انسانی ندارد و شامل ضایعه‌های تولیدی مثل خدشه‌دار شدن کیفیت محصولات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استرس‌های شغلی اولویت نخست بهداشت حرفه‌ای است، ادامه داد: بسیاری از این استرس‌ها به بیماری‌های ناشی از کار منجر می‌شود، زیرا کارگر یا کارمندی که زیر فشار استرس قرار بگیرد، نخستین تأثیر را روی کاهش بهره‌وری و عملکرد فرد دارد که سبب افزایش خطاهای فردی و ایجاد حادثه می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در گذشته صنایع نساجی در اصفهان غالب بوده که امروزه تولید این صنایع کاهش پیدا کرده اما صنایع سنگینی مثل فولاد و ذوب‌آهن جایگزین آن شده و به همین دلیل همیشه کارگران در معرض شدید افت شنوایی هستند.

*مواجه با صدای بلند افزایش فشارخون را به همراه دارد

وی افزود: مطالعات اخیر نشان داده است که مواجه مستقیم افراد با صدای بلند سبب افزایش فشارخون می‌شود که یکی از ریزفاکتورهای اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی است، بنابراین ابتلا به این نوع بیماری‌ در افراد در معرض صدای بلند بیش‌تر است.

دهقان با بیان اینکه عوامل استراس‌زای محیطی به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند، ادامه داد: عواملی که منشأ شیمیایی دارد، مثل انواع گازها و بخارها، به طور مستقیم وارد بدن می‌شود و بسته به غلظت آن، یکی از ارگان‌ها یا بافت‌های بدن مثل خون را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی، عوامل فیزیکی مثل امواج الکترومغناطیسی و رادیویی را یکی دیگر از عوامل استرس‌زای محیطی نام‌ برد و بیان داشت: افرادی که مبتلا به بیماری‌های شغلی یا مسمومیت‌ها می‌شوند، غیرقابل درمان هستند و برگشت‌پذیر نیستند.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کارگران یا کارمندانی که در طولانی مدت در معرض آسیب‌های ناشی از شغل خود می‌شوند، روند معالجه آنها دیرتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول