اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست کردستان:

مجوز استقرار واحدهای صنعتی کردستان به سازمان صنعت واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست کردستان گفت: مجوز استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی کشاورزی کردستان در رده‌های یک تا سه به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در سال جاری واگذار می‌شود.

مجوز استقرار واحدهای صنعتی کردستان به سازمان صنعت واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناصح قادری دوشنبه ‌شب در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک در سنندج به برنامه‌های امسال این اداره‌کل اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای تحقق عینی و اجرای منشور ملی سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی رده‌های یک تا سه صنایع و واحدهای تولیدی کشاورزی را به سازمان‌های مربوطه واگذار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت حقوقی و قانونی ناشی از اهمال و چشم‌پوشی از مقررات زیست محیطی نیز بر عهده واحدهای تولیدی گذاشته می‌شود.

این مسئول بیان داشت: همچنین امسال اختیار مجوز استقرار واحدهای تولیدی را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی واگذار می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست کردستان در ادامه نهایی‌سازی استخدام 20 نفر، تعریف  و اجرای فرآیند برای تانکرهای واژگون شده، صدور پروانه شکار و تشکیل میز خدمت را از اقدامات سال گذشته این اداره‌کل برشمرد.

قادری تشکیل واحد پشتیبانی و رفاه، راه‌اندازی نظام پیشنهادات، راه‌اندازی سیستم مدیریت مشارکتی، تشکیل واحد پشتیبانی و تعریف فرآیند برای کارهای محیط انسانی را از دیگر اقدامات بخش اداری مالی در سال 90 ذکر کرد.

این مسئول از ماشینی‌سازی و تحول اداری در ابزار کارها و خدمت‌رسانی در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: هشت سامانه و مجموعه نرم‌افزاری جامع اداری در سال گذشته خریداری و استقرار داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست کردستان تصریح کرد: تشکیل کمیته ارزیابی زیست محیطی یکی از پیشروترین اقدامات انجام شده در این اداره‌کل بود که به عنوان الگو در کل کشور اجرایی شد.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در استان که به عنوان الگو و مبنای کار در کل کشور قرار گرفت، انجام مطالعات توجیهی تفصیلی مناطق تحت مدیریت عنوان کرد.

قادری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در غرب کشور کار تحقیقاتی بر روی پرندگان به همت کارشناسان محیط زیست استان انجام شد.

این مسئول اذعان داشت: تشکیل 182 فقره پرونده از تخلفات شکار و صید حیات‌وحش، 11 مورد تهیه شکایت، پیگیری و اخذ دستور قضایی برای پلمب واحدهای آلاینده در سال گذشته انجام شد.

لازم به ذکر است، صنایع بر اساس شدت و ضعف آلودگی و دیگر مسائل زیست محیطی واحدهای تولیدی و صنعتی در چهار رده یک، (2 و 3)، (4 و 5 و 6) و (7) قرار می‌گیرند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، واحد‌های رده یک مجازند تا در کاربری‌های صنعتی یا کارگاهی داخل شهرها و روستاها یا مکان‌های صنعتی مجاز خارج از محدوده مصوب شهری و روستایی استقرار یابند و واحدهای رده دو و سه مجازند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مکان‌های صنعتی در خارج از محدوده مصوب شهرها و روستاها مشروط به رعایت فواصل از سایر کاربری‌ها استقرار پیدا کنند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول