اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک صورت گرفت

اهدای لوح سبز به 8 واحد صنعتی و خدماتی کردستان

خبرگزاری فارس: هشت واحد صنعتی و خدماتی کردستان دوشنبه ‌شب در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک که در سالن شهدای محیط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بان سنندج برگزار شد، لوح سبز دریافت کردند.

اهدای لوح سبز به 8 واحد صنعتی و خدماتی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: واحدهایی که به عنوان صنایع سبز معرفی شدند در زمینه تولید،ایجاد اشتغال و هم حفاظت از محیط زیست فعال‌تر بوده‌اند.

آرمان عمیدی شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان را یکی از واحدهای خدماتی سبز دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های مسئولان شرکت آب و فاضلاب میزان آلودگی فاضلاب‌ها در استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی از دیگر واحدها و صنایع  سبز استان را شرکت مرغ واروک، شرکت خورشید زریوار، سقزسازی کردستان(آدامس ون)، شرکت لبنیات پاک آرا و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ذکر کرد.

وی به واحدهای کشاورزی سبز استان اشاره کرد و گفت: شرکت تعاونی پرواربندی گوساله و مجتمع گلخانه‌ای آویژه از واحدهای کشاورزی هستند که در مقابل تولید اقدام به تخریب محیط زیست نکردند.

نوفرستی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سنندج نیز در این مراسم با اشاره به تعریف پسماند، اظهار داشت: پسماند به مواد جامد، مایع و گاز(غیر از فاضلاب) گفته می‌شود که به طور مستقیم و غیرمستقیم حاصل از فعالیت انسان بوده و از نظر تولیدکننده زائد تلقی می‌شود.

وی به مواد قانونی در رابطه با مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: در ماده یک قانون مدیریت پسماند آمده برای تحقق اصل 50 قانون جمهوری اسلامی ایران و به منظور حفظ محیط زیست کشور از آثار زیان‌بار پسماند و مدیریت بهینه آنها کلیه وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها، موسسات نهادهای دولتی، عمومی و غیردولتی، اشخاص حقوقی و حقیقی موظف به رعایت مقررات و سیاست‌های مقرر در این قانون را دارند.

وی خاطرنشان کرد: ماده 12 این قانون تاکید کرده مکان‌های دفن پسماند بر اساس ضوابط محیط زیست توسط وزارت کشور با همکاری جهاد کشاورزی تعیین شود.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول