اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال کاشان:

پوشش داوران معرف سطح قضاوت‌شان است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال کاشان گفت: لباس پوشیدن داوران در اجتماع در رفتار بازیکنان با یک داور بسیار مؤثر بوده و به نوعی معرف سطح قضاوت‌شان است.

پوشش داوران معرف سطح قضاوت‌شان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرتضی رهبری سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی سالی کم اشتباه برای جامعه داوری کشور اظهار داشت: داوران در همه عرصه زیر ذره‌بین جامعه قرار دارند و رفتارشان در اجتماع نقش بسیار زیادی بر نحوه عملکرد و برخورد بازیکنان با آنها دارد بطوریکه حضور به موقع در مراسم، برخورد مناسب و بجا در ارتباط با دیگران و حمایت از همکاران حتی در هنگام بروز برخی اشتباهات زمینه‌ساز حاشیه امنیت برای یک داور در داخل زمین مسابقه می‌باشد.

وی با ابراز رضایت از نحوه قضاوت داوران کاشانی در مسابقات شهرستان تصریح کرد: امید داریم در فصل جدید مسابقات شاهد رشد بیشتر در داوری کاشان باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود بودجه ورزش کاشان بیان داشت: در سال 90 بودجه هیئت فوتبال شهرستانی چون کاشان 70 میلیون ریال بوده و این در حالی است که در فوتبال کاشان در فصل گذشته بالغ بر 300 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس کمیته داوران شهرستان کاشان نیز در ادامه یادآور شد: بودجه پایین هیئت فوتبال موجب شده تا شاهد دستمزد کم داوران در لیگ کاشان باشیم.

اصغر فاتحی با ابراز رضایت از قضاوت داوران در بیش از ‌یک‌هزار مسابقه فوتبال و فوتسال شهرستان تصریح کرد: داوران دیوار کوتاه نتیجه نگرفتن تیم‌ها هستند که البته در برخی موارد نیز حق را می‌توان به تیم‌داران داد ولی این دلیلی بر بی‌حرمتی و هتک حرمت به داوران نیست و می‌بایست با فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح داوری از بروز این چنین هجمه‌های ناجوانمردانه به این قشر زحمتکش جلوگیری کرد.

وی پیشرفت فوتبال را در گرو ارتقای سطح داوری و فرهنگ‌سازی در بین بازیکنان و تماشاگران دانست و افزود: تا زمانی که یک داور در زمین بازی احساس امنیت نداشته باشد نمی‌توان از وی توقع قضاوت بی‌اشتباهی را داشت.

رئیس کمیته داوران از برگزاری کلاس داوری درجه سه و درجه سه به دو در آینده نزدیک در کاشان خبر داد و گفت: قصد داریم تا با برگزاری کلاس مجزای داوری فوتسال، داوران این دو رشته را نیز از هم جدا کنیم.

داور ملی و پیشکسوت کشور نیز در ادامه ابراز داشت: قضاوت از صفات خداوند است و هر کس در این حرفه وارد می‌شود حق‌الناس را باید مود توجه قرار دهد زیرا نحوه برخورد متفاوت با دو بازیکن تضییع حقوق دیگری است و باید در درگاه الهی پاسخگو باشد.

وی آمادگی جسمانی را رأس قله ورزش دانست و افزود: یک بدن آماده هیچ هراسی از قضاوت ندارد.

وی از داوران خواست تا در جامعه حامی یکدیگر باشند و هیچ گاه برای همکار خود بدخواهی نکنند زیرا در آن صورت می‌بایست در انتظار بدخواهی دیگران نسبت به خود نیز باشند.

وی با ابراز تأسف از نوع دیدگاه جامعه به افراد منضبط گفت: ناخواسته در برخی رفتارهای اجتماعی شاهد احترام گذاشتن به افراد نامنظم و غیر متعهد هستیم به گونه‌ای که در مراسم نیز برای افراد بی‌نظم احترام قائل می‌شویم و حتی تا حضور آنها رسمیت جلسه را به تأخیر می‌اندازیم این در حالی است که به افراد منظم بی‌احترامی می‌شود و خود متوجه نیستیم.

این مسئول گفت: به همین شکل در برخی قضاوت‌های داوران نیز در مورد تیم‌هایی که از حامی و طرفدار پرشور و شر برخوردار نیستند شاهد برخی آرا و تصمیمات غیرمنصفانه بوده‌ایم که این گونه برخورد‌ها باید از جامعه دور نگاه داشته شود.

وی در پایان به داوران جوان توصیه کرد تا قبل از هر مسابقه قوانین داوری را مطالعه کرده و حتی در هنگام تماشای مسابقات فوتبال به نحوه رفتار و حرکات داوران توجه داشته باشند و از اظهار نظر در مورد قضاوت دیگران حتی‌المقدور اجتناب کنند و از معرفی خود به عنوان داور مسابقات به تیم ها خودداری کرده تا از حواشی دور شوند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول