اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد

آغاز کاوش باستان‌شناسی جزیره ابوموسی تا 20 روز دیگر

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کاوش باستان شناسی جزیره ابوموسی تا 20 روز دیگر شروع می‌شود.

آغاز کاوش باستان‌شناسی جزیره ابوموسی تا 20 روز دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود علویان صدر عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین موزه صنایع دستی مرکز مازندران که با تلاش شورای اسلامی شهر، شهرداری و میراث فرهنگی صورت گرفت به  پروژه مهر ماندگار در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه موزه شهرستان ساری با عنوان مهر ماندگار فعالیت اجرایی خود را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود موزه ساری تا پایان سال جاری به سرانجام برسد، یادآور شد: برای اجرای پروژه موزه میراث فرهنگی و صنایع دستی مرکز مازندران 11 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

این مسئول به آثار به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: امسال  موفق شدیم 13 اثر از کشور  به ثبت جهانی برسد.

وی ادامه داد: باغات ایرانی از جمله باغ عباس آباد بهشهر از سری باغاتی است که در فهرست آثار جهانی است.

وی به مسجد جامع عتیق اصفهان و گنبد قابوس استان گلستان اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه میراث معنوی 9 اثر به فهرست آثار جهانی رسیده است.

وی مراسم قالیشویی اردکان را از آثار سنتی به ثبت رسیده اعلام کرد و یادآور شد: ثبت ردیف موسیقی و موسیقی مقامی شمال خراسان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

علویان صدر با بیان اینکه کاوش باستان شناسی جزیره ابوموسی تا 20 روز دیگر شروع می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت کاوش باستان‌شناسی جزیره ابوموسی نیز شروع می‌شود.

وی ادامه داد: کاوشگران کشور و نیز اساتید این بخش برای اجرای طرح باستان‌شناسی به جزیره ابوموسی اعزام و ارتباط و پژوهش باستان‌شناسان جزیره ابوموسی را با کشورمان مورد کاوش قرار می‌دهند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه باستان‌شناسی سنتی از روش تحقیقی کشور خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: باستان‌شناسی نوین از طرق ژئوفیزیک و ماهواره‌ای است.

وی یادآور شد: در سال جاری حرکت‌های گسترده‌تری در استان‌ها برنامه‌ریزی شد که در سال جاری خبرهایی در سال جاری و سال های آینده خبرهای باستان‌شناسی خوبی را می‌شنوید.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول