اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع بیگانه استانداری مازندران:

مازندران از 10 تیرماه مجاز به پذیرش اتباع غیرقانونی افغانی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع بیگانه استانداری مازندران گفت: مازندران به عنوان استانی ممنوع، مجاز به پذیرش اتباع غیرقانونی افغانی نیست.

مازندران از 10 تیرماه مجاز به پذیرش اتباع غیرقانونی افغانی نیست

سید تقی شفیعی بعدازظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری به ضرورت خروج اتباع غیرمجاز افغانی از مازندران تاکید کرد و اظهار داشت: به پیشنهاد شورای تامین استان و کارگروه اتباع کشور، حضور تمامی اتباع افغانی غیرمجاز در مازندران را از 10 تیرماه سال جاری ممنوع اعلام کردند.

وی یادآور شد: مازندران به عنوان استانی ممنوع، مجاز به پذیرش اتباع غیر قانونی افغانی نیست.

این مسئول با بیان اینکه الزام حضور تبعه افغانی بر دو انتخاب مشروط است، تصریح کرد: تمامی اتباع افغانی مجاز مقیم مازندران که دارای کارت آمایش هفت هستند مجاب می‌شوند تا اول خرداد سال جاری با حضور در دفتر اتباع دو گزینه را برای ماندن در این استان انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اتباع افغانی می‌توانند کشور خود افغانستان را انتخاب کنند و یا اگر قصد ماندن در این کشور را دارند می‌توانند استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند را برگزینند.

شفیعی به مشوق‌هایی که از سوی کمیساریای سازمان ملل برای اتباع افغانی در نظر گرفته شد اشاره کرد و اظهار داشت: مهاجران افغانی که از مازندران به کشور خود بازگردند از هدیه 150 تا 700 دلاری بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: به لحاظ ممنوعه اعلام شدن مازندران از وجود اتباع افغانی در انتخابی قصد داریم مهاجران افغانی را از استانی به استان دیگر انتقال دهیم.

مدیرکل اتباع بیگانه استانداری مازندران حضور اتباع افغانی خاص را در این استان بدون مانع دانست و خاطرنشان کرد: تبعه افغانی که به عنوان داماد مازندرانی‌ها ازدواج قانونی دارند و نیز خانواده‌های معظم و ایثارگر شهدای افغانی مجازند در این استان ماندگار شوند.

وی از حضور 24 هزار اتباع غیرمجاز افغانی در مازندران خبر داد و گفت: عده‌ای از اتباع افغانی بدون در نظر گرفتن قوانین حاکم بر جامعه به بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی مبادرت می‌کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه وجود اتباع غیرمجاز افغانی در مازندران موجب تضییع روحی و روانی افراد جامعه می‌شوند، اضافه کرد: سال گذشته تبعه افغانی غیرمجاز در شهرستان ساری شش عضو از خانواده خود را قتل عام و در این کشتار فجیع فرزند شش ماهه خود را سر برید.

وی در پایان سخنانش خروج اتباع غیرمجاز افغانی از مازندران را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اذعان داشت: نیروی انتظامی نسبت به خروج اتباع غیر مجاز افغانی اقدامی قانونی دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول