اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

همایش سیره‌شناسی زهرا (س) در شهر لنده برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور جمع کثیری از بسیجیان حوزه مقاومت الزهرا (س) شهر لنده همایش سیره‌شناسی حضرت زهرا (س) در حسینیه شهید موسوی‌نسب این شهر برگزار شد.

همایش سیره‌شناسی زهرا (س) در شهر لنده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید خداداد پاکزادمقدم پیش از ظهر امروز در همایش سیره‌شناسی حضرت زهرا (س) ضمن تسلیت ایام فاطمیه سال‌روز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) با اشاره به اهداف برگزاری این همایش در شهر لنده اظهار داشت: تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف آن و آشنایی هر چه بیشتر بانوان با سیره و رفتار عملی آن حضرت می‌تواند جامعه ما را از فساد و گمراهی برهاند.

وی با بیان این‌که انسان برای رسیدن به اهداف‌ والای خود باید از انسان‌های بزرگ الگوگیری کند، افزود: الگوگیری و سرمشق پذیری دختران و زنان جامعه اسلامی از مدل‌های ماهواره‌ای تباهی و سقوط تدریجی جامعه اسلامی را به همراه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده در ادامه گفت: اگر عده‌ای خاص در جامعه با تبلیغ و ترویج الگوهای ماهواره‌ای می‌خواهند بر فساد و بی‌حجابی در جامعه اسلامی دامن بزنند ما باید در جهت مقابله الگوهای انحرافی، آماده اقدام و مبارزه با آنان باشیم.

پاکزادمقدم تصریح کرد: تا زمانی که در جامعه اسلامی الگوها و سیره‌های مناسبی همچون زهرای مرضیه(س) و امثال آن وجود دارد لزومی برای تقلید از مطربان و خوانندگان غربی نیست.

وی با اشاره به خصوصیات و برجستگی‌های اخلاقی و رفتاری ائمه‌ اطهار به ویژه حضرت زهرا (س) یادآور شد: شجاعت، دلیری، وفاداری، پاکدامنی، حجاب، عفاف و قدرت بی‌نظیر در برهان و دلیل و انجام به موقع تکالیف شرعی مهمترین ویژگی‌هایی است که این بانوی بزرگ را بهترین الگو در جهان اسلام و تشیع مطرح می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه لنده افزود: الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن کامل مسلمان به دلیل فرزند پیامبر بودن نیست بلکه ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های ممتازی که در وجود این بانوی بزرگ شکل گرفته و شناخته شده است او را به عنوان یک الگو در جامعه قرار داده است

پاکزاد مقدم حضرت زهرا(س) را معیار و محک واقعی رفتارها و منش‌های حقیقی زنان و بانوان فداکار دانست خاطر نشان ساخت: این بانوی گرامی در مکتب پیامبر اسلام عفت و پاکی را به اوج خود رسانده و منشأ تحول و ترقی زنان در جامعه شده است.

وی افزود: اگر فاطمه (س) برترین بانوی جهانیان است پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق‌العاده داشته چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالی‌ترین رتبه‌های روحانی نائل گردد.

وی در ادامه به ابعاد دیگری از شخصیت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) نه تنها در پاکدامنی و عفت الگو بودند بلکه در جایگاه علم و دانش نیز از شخصیت والایی برخوردار بودند تا جایی که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند" فاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد مرا آزرده است".

فرمانده سپاه ناحیه لنده محبت به حضرت زهرا و اهل بیت عصمت و طهارت را امری واجب و قرآنی دانست و گفت: اگر در زندگی ما خیر و برکتی وجود دارد به واسطه محبت و عشق و علاقه‌ای است که ما غلامان خانه اهل بیت (ع) نسبت به آن‌ها داریم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول