اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی:

3 هزار و 500 تخلف صنفی و غیرصنفی در مشهد وصول شد

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: بیش از 3 هزار و 500 گزارش تخلف صنفی و غیر صنفی در مشهد توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت وصول شد.

3 هزار و 500 تخلف صنفی و غیرصنفی در مشهد وصول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی غفوری‌مقدم ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: از این میزان بیش از هزار و 163 مورد گزارش مردمی تنظیم و تشکیل پرونده شد که در این راستا این پرونده‌ها به سازمان قضایی ارجاع شد.

غفوری‌مقدم افزود: 2 هزار و 375 مورد از تخلفات مربوط به گزارش نان و 103 مورد مربوط به تخلفاتی از جمله گران‌فروشی و نبود نصب نرخنامه و کم‌فروشی بوده که بیش‌ترین تخلفات مربوط به گران‌فروشی توسط مردم گزارش شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار داشت: افزایش قیمت روغن نباتی به دلیل افزایش قیمت روغن خام وارداتی بین 15 تا 20 درصد بوده است.

غفوری‌مقدم ضمن بیان گزارش عملکرد این سازمان از اول فروردین تا 5 اردیبهشت افزود: بالغ بر 61 بازرسی در سطح استان انجام شد که 5 هزار و 640 فقره پرونده تخلف دراین فاصله زمانی این طرح تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: ارزش ریالی این تخلفات در این بازه زمانی بالغ بر 14 میلیارد و 600 میلیون ریال بود که عمده این تخلفات مربوط به عدم نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور و گران‌فروشی بوده است.

غفوری افزود: از اول فروردین‌ماه در مشهد 37 هزار واحد صنفی و غیر صنفی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که 3 هزار و 963 پرونده تخلف را به ارزش ریالی بالغ بر 13 میلیارد ریال را تشکیل داده‌اند.

غفوری‌مقدم اظهار داشت: نگاه دولت در موضوع تعرفه‌ها، نگاه درآمدی نیست و حمایت از بخش‌های تولید و بازار مصرف و مصرف‌کننده و کاهش و افزایش قیمت‌ها مورد توجه و تأکید است.

وی ادامه داد: در گروه‌هایی از مواد غذایی و برخی اقلام لوازم خانگی و مصالح ساختمانی مواردی است که افزایش غیرمجاز قیمت انجام شده که این موارد در حال بررسی است.

غفوری‌مقدم اظهار داشت: احتکار از مهم‌ترین تخلفات است که پس از مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها سبب پلمپ انبارهای محتکران در سطح استان شد، ولی در حال حاضر و در سال جدید هنوز با احتکاری مواجه نشدیم.

معاون نظارت و بازرسی اظهارداشت: مبنای بازرسی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، فاکتور رسمی و قیمت واقعی خرید است که مورد توجه قرار می‌گیرد و اینکه ممکن است بعداً کالایی گران شود و گرانی غیرمجاز انجام شود، مورد توجه ما نیست.

غفوری‌مقدم گفت: تجربه مرحله نخست اجرای طرح نظارت سازمان بر واحدهای صنفی و غیرصنفی مثبت بوده که با مجموعه تمهیدات لازم این موضوع در استان بدون وقفه و با پی‌گیری در این زمینه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول