اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:

عشق مردم به رهبری در مسیر عشق به ائمه(ع) است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عشق مردم به رهبر معظم انقلاب در طول عشق آنان به ائمه(ع) و پیامبر(ص) تعریف می‌شود و موضوع اشخاص در این میان مطرح نیست.

عشق مردم به رهبری در مسیر عشق به ائمه(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی در فرهنگسرای جوان قم با اشاره به مفهوم کلمه بسیج اظهار داشت: بسیج به معنای به کارگیری تمام ظرفیت و توان و آماده‌ باش همگانی برای حفظ و نصرت اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: شجره طیبه بسیج که فلسفه وجودی‌اش اعلام آمادگی در راه دفاع از اسلام است، انواع و اقسامی دارد و در یک عرصه خلاصه نمی‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه واژه بسیج معادل قرآنی دارد، ابراز داشت: در قرآن بارها به این موضوع اشاره شده که مسلمانان باید در راه خدا با یکدیگر متحد شده و از ظرفیت‌های جمعی خود استفاده کنند.

وی افزود: گاهی بسیج در جلوه نظامی خود ظهور پیدا می‌کند و در این راستا قرآن نیز در آیات بسیاری مفهوم جهاد و دفاع از دین به وسیله جنگ سخت مطرح شده است.

کعبی اظهار داشت: عرصه دیگری که بسیج می‌تواند و باید در آن ظهور پیدا کند، امر به معروف و نهی از منکر است که در قرآن نیز آیاتی به این موضوع اشاره دارد.

وی ادامه داد: این آیات به ما می‌گوید که لازم است در جامعه گروهی دعوت کننده به خیر و بازدارنده از گناه حضور داشته باشند تا بدی در جامعه مسلمانان رشد پیدا نکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جلوه دیگری از بسیج، حرکت همگانی جامعه به سوی قله‌های علم و دانش است که باید در این زمینه نیز نخبگانی در جامعه تربیت شوند.

وی افزود: یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت بسیجی‌وار برای اسلام، عرصه سازندگی است که در فرهنگ قرآنی این موضوع نیز تبیین شده است.

 

عامل عقب‌ماندگی مسلمانان بی‌توجهی به پیام‌های قرآنی است

کعبی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال حمایت از تولید ملی عنوان داشت: مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی مسلمانان در جهان امروز توجه نکردن به پیام‌های قرآنی و یا اشتباه تفسیر کردن آنها است.

وی ادامه داد: در فرهنگ قرآنی مفهوم سعی و تلاش بسیار مهم شمرده شده است اما مسلمانان از این مفاهیم روی برگردانده و به مفاهیم تقلبی مانند شانس روی آورده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: شانس و بخت در حقایق هستی جایی ندارند و تنها توفیق الهی است که می‌تواند در سرنوشت انسان‌ها تاثیرگذار باشد و رسیدن به این توفیق نیز لوازمی دارد که یکی از آنها جدیت و کوشش است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که ناامیدی و سستی حکم‌فرما باشد و مردم با تنبلی با امورات دنیا روبه‌رو شوند، اسلام جایی ندارد.

کعبی گفت: یکی دیگر از جلوه‌هایی که بسیج در آن ظاهر شده است، مسئله گسترش مفاهیم و ارزش‌های اسلامی است که تلاش در راه گسترش مفاهیم قرآن یکی از عرصه‌های آن است.

 

شعار «جانم فدای رهبر» برگرفته از یک مفهوم قرآنی است

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که مسلمانان را از ترجیح دادن جان خود به جان پیامبر(ص) باز می‌دارد، افزود: طبق این آیه هر مسلمانی باید رهبر جامعه اسلامی را بر خود مقدم بدارد و مفهوم شعار «جانم فدای رهبر» ملت ایران نیز همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در واقع هنگامی که مسلمانان جان خود را فدای رهبر جامعه اسلامی می‌کنند، در راه اسلام جانبازی کرده‌اند و موضوع اشخاص در این میان مطرح نیست.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره دارند که ملت و نیروهای نظامی فدایی اسلام هستند و نه فدایی یک شخص.

 

*ولایت فقیه پرتویی از ولایت امام زمان(عج) در عصر غیبت است

کعبی تاکید کرد: عشقی که مردم به رهبر معظم انقلاب دارند، در طول عشق به اهل‌ بیت(ع) و خصوصا امام زمان(عج) قرار دارد و ولایت فقیه پرتویی از ولایت امام زمان(عج) در عصر غیبت است.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند، افزود: لفظ قرآن صامت به کتاب خدا اطلاق می‌شود که نیاز به شارح دارد و ائمه(ع) شارح آن هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ولایت فقیه نیز پرتویی از همین قرآن ناطق است که در عصر غیبت انسان‌ها را از نیستی و گمراهی نجات می‌دهد و عشق مردم به رهبر معظم انقلاب نیز به خاطر این جایگاهی است که ایشان دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به تمام این دلایل می‌توانیم بگوییم پرداختن به قرآن بدون توجه به ولایت هدایت‌کننده نیست همان‌طور که در جنگ صفین قرآن‌های سرنیزه نتوانست مسلمانان آن زمان را هدایت کند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول