اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی آران و بیدگل خبر داد

ایجاد 120 هکتار جنگل دست‌کاشت در آران و بیدگل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از ایجاد 120 هکتار جنگل دست‌کاشت در آران و بیدگل خبر داد.

ایجاد 120 هکتار جنگل دست‌کاشت در آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ابوالفضل معینی‌نژاد، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 370 هکتار از تپه‌های ماسه‌ای شهرستان آران و بیدگل با اعتباری افزون بر 200 میلیون ریال به روش امانی ـ پیمانی نهال‌کاری شد.

وی در ادامه بیان داشت: از کل مساحت شهرستان 112 هزار هکتار آن تپه‌های ماسه‌ای است که اکثر آن نقاط بدون پوشش گیاهی و دارای تپه‌های ماسه‌ای فعال و متحرک می‌باشد.

این مسئول افزود: تپه‌ها باعث آسیب رساندن به جاده‌ها و تأسیسات مجاور نوار ماسه‌زار می‌شود که نمونه قابل مشاهده این مطلب خطوط انتقال گاز سراسری می‌باشد.

معینی‌نژاد تصریح کرد: طی یک سال گذشته 10 کیلومتر از خطوط گازرسانی که در مجاورت با نوار ماسه‌زار قرار داشته‌اند مدفون شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل ادامه داد: در راستای حفاظت از جاده گازرسانی و همچنین ایجاد پوشش گیاهی بر روی تپه‌های ماسه‌ای و تثبیت آنها این اداره در زمستان 90 اقدام به قلمه‌کاری اسکنبیل به صورت دیم در تپه‌های ماسه‌ای کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اواخر فروردین سال جاری موفقیت طرح بسیار زیاد شده است.

معینی‌نژاد افزود: شهرستان آران و بیدگل از شهرستان‌های نمونه کشور از نظر کمیت و کیفیت انجام پروژه‌های بیابان‌زدایی در دهه اخیر بوده و تاکنون 120 هکتار جنگل دست کاشت ایجاد کرده است.

این مسئول اذعان داشت: با وجود فعالیت‌های گسترده این شهرستان، 101 هکتار دیگر از کانون‌های بحران فرسایش بادی در شهرستان آران و بیدگل نیازمند ایجاد پوشش گیاهی است.

وقوع طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار از مشکلات مردم شهرستان کویری آران و بیدگل می‌باشد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول