اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرایان خواستار شد

اجرای طرح‌‌های بیابان‌زدایی در سرایان

خبرگزاری فارس: فرماندار سرایان با اشاره به گسترش روز‌افزون بیابان در منطقه اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی را امری ضروری دانست.

اجرای طرح‌‌های بیابان‌زدایی در سرایان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری سرایان، محمدعلی مهدی‌نژاد ضمن تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران منابع طبیعی در انتخاب سرایان به عنوان منطقه اجرای طرح RFLDL گفت: این طرح در دراز مدت آثار و برکات زیادی برای منطقه در پی خواهد داشت.
وی بر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این طرح تاکید کرد.
مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز‌داری کشور و مدیر عالی پروژه نیز از آغاز فاز اجرایی پروژه RFLDL خبر داد و از بیابان‌زایی و فرسایش بادی به عنوان زلزله خاموش در استان یاد کرد.
علی کارگر با اشاره به اجرای موفق طرح ترسیب کربن و تجربیات ناشی از اجرای این طرح گفت: امید است این طرح مهم بین‌المللی به عنوان الگویی مناسب در جهان معرفی شود.
مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های منابع طبیعی گفت: برداشت زیاد آب از منابع زیرزمینی و خشکسالی‌های مکرر، زمین و منابع آبی را به سمت شور شدن کشانده است و کانون بحرانی سه‌قلعه از نمونه‌های بارز این شرایط است که به شدت در معرض فرسایش بادی و انباشت ماسه قرار دارد.
حبیب‌الله شریفی به روند اجرای طرح اشاره کرد و گفت: طرح RFLDL با مدیریت فائو بین ایران و سازمان جف در مدت پنج سال و با اعتبار 11 میلیون دلار اجرا خواهد شد.
وی تأمین معیشت پایدار، امنیت غذایی، بیابان‌زدایی و توانمندسازی روستائیان را از اهداف مهم این طرح برشمرد و از برگزاری چهار کارگاه آموزشی در اجرای مطلوب این طرح خبر داد.
مشاور ارشد پروژه RFLDL نیز در این جلسه طرح احیای زمین‌های تخریب شده را از پروژه‌های بدیع در جهان برشمرد و با اشاره به قدمت و تمدن بزرگ ایران گفت: تخریب اکوسیستم‌ها عامل اصلی فقر و مهاجرت است و تضمین آینده همه ما منوط به حفظ، حراست و احیای اکوسیستم‌ها است.
پرابوبوت هاتوکی افزود: در پروژه بین‌المللی RFLDL تلاش بر این است تا عامل شوری زمین و تخریب مراتع از بین برود و مدیریت پایدار جنگل‌ها و مراتع فراهم شود.
وی تحقق این موضوع را نیازمند بسیج جوامع محلی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با منابع طبیعی دانست و گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول