اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی آران و بیدگل:

اجرای بیش از 100 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در آران و بیدگل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از اجرای موفقیت‌آمیز بیش از 112 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در این شهرستان خبر داد.

اجرای بیش از 100 هزار هکتار طرح بیابان‌زدایی در آران و بیدگل

ابوالفضل معینی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بذرکاری 400 هکتار از اراضی منطقه مرنجاب با اعتبار 200 میلیون ریال، نهال‌کاری 207 هکتار از اراضی شهر سفیدشهر با اعتبار 820 میلیون ریال با همکاری بسیج سازندگی شهرستان از جمله طرح‌های بیابان‌زدایی شهرستان در سال جاری می‌باشد.

وی با اعلام حفاظت و قرق 110 هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان افزود: قلمه‌کاری 375 هکتار از اراضی بیابانی با اعتبار 100 میلیون ریال، تولید 40 هزار اصله نهال گلدانی، تولید یک هکتار نهال ریشه‌ای تاغ و آبیاری سنواتی 300 هکتار از عرصه‌های بیابانی از دیگر اقدامات این اداره در راستای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی بوده است.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: درسال جاری در حوزه ی حفاظت در سطح 210 هکتار از کانون‌های بحران تاغزارهای شهرستان، مبارزه با موش صحرایی با اعتباری افزون بر 110 میلیون ریال اجرا شده است.

معینی‌نژاد پیشگیری حریق در 385 هزار هکتار تاغزارها و مراتع شهرستان، اجرای کمربند حفاظتی به طول هشت کیلومتر در بخش کویرات با اعتبار 135 میلیون ریال و کنترل آفات و بیماری‌ها در 385 هزار هکتار از اراضی شهرستان را از دیگر طرح‌های اجرایی حوزه حفاظت نام برد. 

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول