اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

بیابان‌زدایی در 40 هزار هکتار در خوزستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا پایان امسال بیابان‌زدایی در 40 هزار هکتار از اراضی خوزستان اجرا می‌شود.

بیابان‌زدایی در 40 هزار هکتار در خوزستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علی‌محمد شاعری ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه بیابان زدایی خوزستان در دشت آزادگان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات بیابان‌زدایی در 14 هزار هکتار از منطقه‌ای با وسعت 40 هزار هکتار از اراضی خوزستان آغاز شده است که امیدواریم تا پایان امسال بیابان‌زدایی این منطقه به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در راستای مصوبه هیئت دولت مبنی بر بیابان‌زدایی 200 هزار هکتار در خوزستان با استفاده از اعتبارات وزارت نفت اجرا شده، افزود: هر چند انجام این پروژه کار با ارزشی است اما پیشرفت آن بسیار کند است.

شاعری اظهار داشت: با گذشت دو سال از اجرای این مصوبه فقط 5 هزار هکتار از اراضی بیابانی معادل هشت درصد این مصوبه اجرایی شده است.

وی همچنین در مورد اینکه یکی از کانون‌های شکل گیری گرد و غبار خوزستان تالاب خشک شده هورالعظیم است، گفت: تمام تلاشمان این است که آب مورد نیاز هورالعظیم و حق آبه این تالاب تامین شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های اقتصادی و نفتی در این تالاب باید تابع ضوابط و مقررات زیست محیطی باشد تصریح کرد: نقص‌ها و کاستی‌هایی که در این زمینه وجود داشته با هماهنگی وزارت نفت پیگیری شده است.

وی همچنین در مورد مسدود شدن دریچه‌های هورالعظیم و ممانعت از آبگیری مخازن آن تاکید کرد: آب مورد نظر این تالاب باید تامین شود و استاندار خوزستان اعلام کرده که احیای تالاب‌های استان از جمله شادگان و هورالعظیم از اولویت‌های استان است.

بر اساس این گزارش، هیئت دولت در سفر دوم خود به خوزستان بیابان زدایی 200 هزار هکتار از اراضی استان را با تامین اعتبار 487 میلیارد تومان توسط وزارت نفت تصویب کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اما در سفر اخیر خود به خوزستان با اشاره به تامین نشدن مالچ رایگان اعلام کرده بدون مالچ رایگان، مصوبه سفر هیئت دولت به استان مبنی بر بیابان‌زدایی 200 هزار هکتار قابل اجرا نیست و اجرای این طرح به 75 هزار هکتار کاهش یافته است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول