اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از توابع شهرستان خور و بیابانک

چاه‌ملک صاحب ایستگاه رادیویی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: دومین ایستگاه رادیویی صدا و سیمای مرکز اصفهان در روستای چاه‌ملک از توابع شهرستان خور و بیابانک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

چاه‌ملک صاحب ایستگاه رادیویی شد

علی کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: دومین ایستگاه رادیویی صدا و سیمای مرکز اصفهان واقع در روستای چاه‌ملک در 42 کیلومتری شهر خور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به موقعیت روستای چاه‌ملک بیان داشت: به لحاظ وسعت و گستردگی شهرستان‌ خور و بیابانک و بُعد مسافتی حدود 420 کیلومتر از مرکز اصفهان فاقد دریافت امواج متوسط AM صدای استان اصفهان بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان ادامه داد: علاوه بر این صدای سراسری نیز به خوبی توسط ایستگاه‌ها در این شهرستان دریافت نمی‌شد.

وی با بیان این مطلب افزود: به همین دلیل یک ایستگاه رادیویی را در مدت دو سال و با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال از منابع استانی و سازمان صدا و سیما ساخته و مورد بهره‌برداری قرار دادیم.

کلباسی تأکید کرد: این ایستگاه رادیویی در زمینی به مساحت 9 هکتار و زیربنای 680 مترمربع قادر است صدای استان اصفهان را روی موج 1260 و صدای سراسری روی موج 1359 کیلوهرتز با قدرتی معادل 10 هزار وات برای بخش وسیع خور و بیابانک پخش کند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این ایستگاه رادیویی در روستای چاه‌ملک شهرستان خور و بیابانک را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، گفت: علاوه بر این شهرستان استان‌های هم‌جوار مانند یزد، شهر طبس، بخشی از خراسان‌جنوبی و استان سمنان واقع در کویر مرکزی ایران نیز می‌توانند امواج رادیوی اصفهان و سراسری را دریافت کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار داشت: راه‌اندازی این ایستگاه رادیویی اشتغال‌زایی 13 نفر از نیروهای بومی را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول