اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدای مرکز قم خبر داد

پخش 10 هزار دقیقه برنامه از رادیو قم

خبرگزاری فارس: معاون صدای مرکز قم گفت: در نوروز امسال بیش از 9 هزار و 550 دقیقه برنامه توسط رادیو قم تولید و پخش شده است.

پخش 10 هزار دقیقه برنامه از رادیو قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حمید قربانی‌جم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد اظهار کرد: این نشست به منظور انعکاس تغییرات ساختاری و نوع ارائه پیام در رادیو قم برگزار شده و امیدواریم موجب رصد نظرات کارشناسان و فعالان عرصه خبررسانی باشد.

وی افزود: سال گذشته برای مجموعه خانواده رادیو قم از منظر شاخص‌های مختلف تعریف شده سازمان و نیز مواجهه با مردم، سال موفقی محسوب می‌شود و این مطلب از طریق ارزیابی‌های روزانه، ماهانه و سالانه به دست آمده است.

معاون صدای مرکز قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تغییر شیوه پخش برنامه‌های رادیویی گفت: استان قم در اجرای برنامه‌های خارج از استودیو در سراسر کشور رکورددار است زیرا خروج گروه‌های برنامه‌ساز برای ساخت برنامه در مناطق مختلف هزینه‌های فراوانی داشته و نیازمند هماهنگی‌های کامل است و استان قم نیز از نظر تعداد نیرو و کیفیت برنامه موفق بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌های موفق رادیو قم که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تهیه شد، «با مدرسه» بود که به صورت زنده اجرا شده و دارای بازپخش نیز بود و دانش‌آموزان در تهیه آن همکاری خوبی داشتند.

قربانی‌جم با اشاره به برنامه رادیویی «محله به محله» در مرکز قم عنوان داشت: این برنامه با زمان پخش سه ساعت در روز و با همکاری شهرداری و بخش‌های مختلف اجرا شده و سرآغاز آن نیز از بخش‌های گوناگون استان بوده است.

معاون صدای مرکز قم افزود: مشارکت بالای مسئولان بخش‌ها در اجرای این برنامه از عمده دلایل موفقیت آن به شمار می رود.

وی به برنامه «یک صبح، یک اداره» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های موفق رادیو قم در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: طی ساخت این برنامه، مصاحبه‌هایی با ارباب رجوع در اداره‌های مختلف صورت می‌گرفت و مشکلات آنها در حضور مدیران کل مطرح می‌شد ضمن اینکه ادارات نیز همکاری خوبی با برنامه‌سازان داشتند.

قربانی‌جم تعامل بیشتر مردم و مسئولان را از نتایج این برنامه دانست و افزود: برنامه «شب فیروزهای» نیز هر هفته سه‌شنبه شب و از جوار مسجد مقدس جمکران برای شنوندگان پخش می‌شود ضمن اینکه تصمیم داریم این برنامه از یکی از شبکه‌های سراسری نیز پخش شود.

معاون صدای مرکز قم با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال جاری گفت: سازمان‌ها و نهادهای مختلف باید همکاری گسترده‌ای در زمینه ساخت و پخش برنامه‌های رادیویی در محیط خارج از استودیو داشته باشند و صدای مرکز قم نیز آمادگی استقرار گروه‌های برنامه‌ساز را در ادارات مختلف دارد.

وی با بیان اینکه ارزیابی از عملکرد صدای مرکز قم از چند طریق صورت می‌گیرد ابراز کرد: برنامه‌های در حال پخش توسط یک نفر ارزیاب بررسی شده و گزارش آن در اختیار مدیرکل قرار می‌گیرد ضمن اینکه ستاد ارزیابی و نظارت استان‌ها نیز بر فعالیت‌ها نظارت می‌کند.

قربانی‌جم از اخذ نمره 70 به بالا توسط 108 نفر از برنامه‌سازان و تولیدکنندگان رادیو قم توسط سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: تعداد برنامه‌های موفق رادیو قم در سال 89 به هفت مورد رسیده و در سال گذشته نیز 15 برنامه موفق به اخذ نمره 70 به بالا شده‌اند.

معاون صدای مرکز قم از رشد سریع کیفیت برنامه‌های رادیو قم خبر داد و عنوان داشت: فعالیت صدای مراکز استانی در برخی از فصول دارای اهمیت بیشتری است که از جمله آنها، ماه مبارک رمضان و نوروز هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 9 هزار و 550 دقیقه برنامه رادیویی در نوروز امسال تولید و پخش شده است گفت: ارتباط با 28 مرکز صدای استانی در قالب 385 دقیقه و 25 دقیقه ارتباط با رادیوهای سراسری برقرار شده است.

قربانی‌جم ادامه داد: 315 دقیقه ارتباط با مدیران استان در رده‌های مختلف و نیز 270 دقیقه برنامه‌سازی در خصوص اردوهای راهیان نور در قالب 41 ارتباط با گزارشگران مستقر در مناطق جنوب کشور از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو قم در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول