اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر محیط زیست کشت و صنعت امام خمینی شوشتر:

کشت نیشکر موجب کاهش میزان اثرات گرد و غبار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر محیط زیست کشت و صنعت امام خمینی (ره) شوشتر گفت: کشت نیشکر در کشت و صنعت‌ها موجب کاهش میزان اثرات گرد و غبار در استان می‌شود.

کشت نیشکر موجب کاهش میزان اثرات گرد و غبار می‌شود

حسن قلندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در کشت و صنعت امام خمینی (ره) به دلیل تولید بخش بسیار زیادی از اکسیژن هوا تأثیرات بسیار زیادی بر شرایط آب و هوایی دارد و به این دلیل همه ساله از طرف سازمان‌های جهانی از این واحد تولیدی صنعتی تجلیل می‌شود.

وی وسعت اراضی کشت و صنعت امام خمینی (ره) را بیش از 12 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در صورتی که همه ساله از این میزان 10 هزار هکتار به زیر کشت برود، در طول سال بیش از 115 هزار تن گاز مونواکسید کربن از هوای پیرامون جذب شده و بیش از 112 هزار تن گاز اکسیژن سالم و تمیز به هوا پس داده می‌شود که این خود، تأثیرات بسیار زیادی بر محیط زیست منطقه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر مزایای کشت‌ نیشکر، گفت: کشت نیشکر در کشت و صنعت‌ها به نوعی باعث کاهش میزان اثرات گرد و غبار در استان می‌شود و شدت این پدیده را کم‌ می‌کند.

قلندری با اشاره به اینکه مزارع شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) زیستگاه مصنوعی برخی از پرندگان نادر شده است، تأکید کرد: در شرایط کنونی در کشت و صنعت شوشتر بیش از چهار نوع پرنده نادر زندگی می‌کند که از میان آنها می‌توان به گونه‌های نادر «دراج» و «سیاه گوش» اشاره کرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول