اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

برنامه مدیریت زیست محیطی نیشکر ارائه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ارائه برنامه زمان بندی برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های کنترل آلودگی و برنامه مدیریت زیست محیطی شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر را خواستار شد.

برنامه مدیریت زیست محیطی نیشکر ارائه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تورج همتی در نشستی با مدیران عامل کشت و صنعت‌های هفتگانه استان، گفت: شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های کنترل آلودگی، خود اظهاری در پایش، برنامه مدیریت زیست محیطی، توسعه فضای سبز در حریم واحدهای صنعتی و امکان سنجی اولیه برای کارخانجات تبدیل ضایعات برنامه زمان‌بندی ارائه کنند.
وی با تاکید بر نقش و اهمیت کشت و صنعت‌های استان در حفاظت از زیست بوم ها اظهار داشت: این صنایع در حوزه کار خود سیستم‌های حیات بخشی هستند که در زمینه تولید اکسیژن و جذب کربن تاثیرگذار بوده و با گسترش فضای سبز ایجاد شده می‌توانند مأمن و پناهگاهی برای حیات وحش منطقه باشند.
همتی با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌های کشت و صنعت‌ها با اهداف زیست محیطی هم راستا است، کشاورزی پایدار، کنترل بیولوژیک و کشاورزی حفاظتی را یادآور شد و افزود: مصداق بارز این مهم در بازدید از بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی این مجموعه ها مشاهده شد و اقداماتی که صورت گرفته گام‌های مفیدی به سوی کشاورزی نوین است.
وی ادامه داد: با نگاهی به وضعیت زیست محیطی این مجموعه طی 10 ساله اخیر اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته رو به جلو بوده و در راستای بهبود مستمر انجام شده است.
همتی تاکید کرد: در بخش عملیاتی به ویژه هنگام کاشت، نگهداری و برداشت باید از روش‌های نوین و به حداقل رساندن استفاده از سموم کشاورزی بهره گرفت و به مکانیزه نمودن فعالیت‌ها سرعت بخشید.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان یکی از مشکلات موجود در کشت و صنعت‌های نیشکر را سوزاندن مزارع قبل از برداشت اعلام کرد و گفت: این مسئله علاوه بر آلودگی هوا باعث آسیب رساندن به بافت و فرسایش پذیری خاک و از بین بردن ماکرو و میکرو اورگانیسم‌ها خواهد شد و در این حوزه کاری نیاز به یک باز تعریف وجود دارد.
وی همچنین در مورد تالاب بین المللی شادگان و تامین حق آبه آن گفت: با توجه به سیستم زهکشی روزآمدی که طراحی و اجرا شده در حال حاضر آب مازاد به تالاب هدایت می‌شود که در نگهداری این زیست بوم و پناهگاه طبیعی تاثیر قابل توجه داشته است.
همتی تصریح کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم اقدامات مشترک با ارائه راه حل‌ها، راهکارها و تبادل اطلاعات علمی بیشتر به منظور به حداقل رساندن آلودگی‌های زیست محیطی است و در کنار توسعه همه جانبه استان به دنبال محقق شدن اهداف زیست محیطی نیز خواهیم بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر پسماندهایی که در صنایع نیشکر تولید می‌شوند دارای ارزش اقتصادی هستند.
وی در ادامه از اقدامات انجام شده در راستای اجرای پروژه تبدیل سوخت بویلرها از مازوت به گاز (CDM) قدردانی کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور جمعی از مدیران کشت و صنعت‌های هفتگانه نیشکر بازدید یک روزه ای از واحدهای کشت صنعت نیشکر و صنایع جانبی شرق و غرب کارون داشتند. تصفیه خانه فاضلاب انسانی واحد امیرکبیر، آزمایشگاه کنترل کیفی این واحد، کانال انتقال زهاب به مناطق مرزی همچنین کانال انتقال زهاب به تالاب بین المللی شادگان، واحدهای تولید الکل، واحدهای بسته بندی باگاس و حوضچه‌های تبخیر پساب های صنعتی صنایع نیشکر شرق کارون مورد بازدید قرار گرفتند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیش از این در شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون گفته بود: برای رعایت ضوابط زیست محیطی با کشت و صنعت‌های نیشکر اتمام حجت شده است. از زمان طرح آلودگی رودخانه کارون در ستاد جرایم خاص دادگستری پرونده شرکت توسعه نیشکر نیز در این ستاد مورد بررسی قرار گرفته است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول