اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان:

دانش‌آموزان دهگلانی در طرح ملی نهضت قرآن شرکت کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان گفت: 3 هزار و 700 دانش‌آموز و فرهنگی این شهرستان در طرح ملی نهضت قرآن کریم شرکت کردند.

دانش‌آموزان دهگلانی در طرح ملی نهضت قرآن شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد رضایی صبح امروز در نخستین جلسه شورای قرآنی شهرستان دهگلان از تحقق دو برابری پوشش دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان در طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم خبر داد.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم تاکنون بیش از 3 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان دهگلان در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شرکت کرده که این میزان 2 برابر تعهد شهرستان بوده است.

فرماندار دهگلان در ادامه بیان کرد: براساس ابلاغیه استان به شهرستان دهگلان باید 16 درصد از دانش‌آموزان این شهرستان در این کلاس‌ها ثبت نام می‌کردند که تاکنون در این راستا 3 هزار و 702 دانش‌آموز و فرهنگی در کلاس‌های قرآنی شرکت کرده‌اند که این میزان به 33 درصد افزایش یافته و 2 برابر میزان تعهد شهرستان است.

رئیس شورای آموزش و پرورش دهگلان در ادامه این جلسه شورای قرآنی گفت: به منظور تشویق دانش‌آموزان به امر قرآن 3 هزار و 500 جلد عم جزء در میان دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم توزیع شده است.

رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه همه ما باید بر اصول قرآن حرکت کنیم، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم نظام این است که مردم با قرآن آشنا باشند چرا که رژیم‌های پیش از انقلاب توجه کمی نسبت به مسائل قرآنی داشتند اما با عنایت و استعانت از خداوند متعال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارهای  بزرگ و مهمی در این زمینه صورت گرفته است.

امام جمعه دهگلان نیز در این جلسه بر اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در مدارس تأکید کرد و ارائه برنامه جامع آموزش قرآن در مدارس را از ضروریات دانست.

ماموستا جمال جعفری در پایان اضافه کرد: تأکید بر آموزش بیشتر قرآن که این مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز آمده می‌طلبد که در یک عزم ملی و راسخ در راستای اجرای این برنامه قرآنی گام‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول