اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرک‌های صنعتی خبر داد

بهره‌برداری از 27 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع با اشاره به وجود 27 هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در کشور، بر فعال کردن کامل ظرفیت‌های موجود در این صنایع تاکید کرد.

بهره‌برداری از 27 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ایرج موفق ظهر امروز در کارگروه تخصصی مدیران عامل شهرک‌های صنعتی که در حاشیه نخستین همایش معاونان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی در شیراز برگزار شد، با اشاره به وجود 27 هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، بر فعال کردن کامل ظرفیت‌های موجود در این صنایع برای افزایش سهم تولید ملی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 58 هزار قرارداد توسط صنعتگران با شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور برای ایجاد واحدهای صنعتی منعقد شده است، گفت: تسریع در بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیمه تمام و اجرای طرح‌های توسعه برای واحدهای صنعتی که با ظرفیت کامل در حال فعالیت تولیدی و صنعتی هستند از راهبردهایی است که می‌تواند ارتقای سطح تولید و افزایش اشتغال را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و دبیر منطقه شش شهرک‌های صنعتی نیز با اشاره به تشکیل کمیته ویژه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این شرکت در ابتدای امسال، اضافه کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه انجام و با پیگیری مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مسائل به صورت روزانه رصد می‌شود.

علی همت افزود: بخش صنعت به علت ظرفیت‌های موجود در آن بستر مناسبی را برای تحقق عینی و عملی رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد می‌کند که این مهم با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود.

وی همچنین بر الزام بخش‌های مختلف شرکت و پیمانکاران به منظور خرید کالاهای ساخت کشور تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان و دبیر منطقه پنج نیز با تاکید بر لزوم حمایت حداکثری سرمایه‌گذاران گفت: با برگزاری همایش‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی سرمایه‌گذاری علاوه بر معرفی بسترهای سرمایه‌گذاری، زمینه معرفی مشوق‌ها و نیز امکانات و حمایت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود که این مهم در استان خوزستان در حال انجام است.

رضا طاهری در ادامه از برگزاری نمایشگاه توانمندی صنعتی خوزستان با حضور برخی کشورهای منطقه در 10 اردیبهشت ماه جاری در راستای تولید ملی، تسریع در واگذاری زمین و جذب تسهیلات ارزی و ریالی ویژه صنایع را از برنامه‌های امسال بیان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان و دبیر منطقه دو نیز با بیان اینکه مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال گذشته کار جهادی را انجام داد، تصریح کرد: امسال نیز در راستای حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی این سازمان پیشتاز است.

مرتضی یزدخواستی بر همراهی و همسویی سایر دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف توسعه صنعتی و حمایت از تولید ملی، تاکید کرد.

محمد عسکری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و دبیر منطقه سه کشور نیز با اشاره بر لزوم ارائه بستر خدمات حمایتی به صنعتگران ادامه داد: افزایش برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای صنعتی داخلی و خارجی، ارائه کمک‌های فنی و اعتباری و پرداخت بخشی از هزینه‌های خدمات فنی و مهندسی در قالب یارانه، می تواند در حمایت بیشتر از صنعتگران موثر باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و دبیر منطقه یک شهرک‌های صنعتی کشور نیز در این جلسه بر لزوم اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: با بازنگری در نرخ سود تسهیلات و کاهش آن و نیز تشویق شرکت‌های بیمه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت می‌توان شاهد ارتقای فعالیت‌ها در بخش تولید و صنعت شد.

شهاب حیدری تقویت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را از دیگر مواردی برشمرد که منجر به تقویت صنایع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران ابراز داشت: حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی نیازمند عزم همگانی و فعالیتی گسترده است که این عزم در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران وجود دارد.

علی سلیمانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و دبیر منطقه چهار کشور نیز با اشاره به توجه ویژه به صنایع کوچک در یک سال اخیر و درصد بالای صنایع کوچک در اشتغال و توسعه صنعتی حمایت بیشتر از این صنایع را عامل مهم برای ارتقای تولید ملی بیان کرد.

وی همچنین خواستار تعامل و همکاری نظام بانکی با صنعتگران برای استمهال در جرائم دیرکرد و معوقه‌های صنایع شد.

انتهای پیام/غ10 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول