اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طرف تجار و بازرگانان

اصلی‌ترین موانع و تنگناهای تجارت و بازرگانی در هرمزگان مطرح شد

خبرگزاری فارس: تعدادی از تجار و بازرگانان هرمزگانی اقدام به ذکر مواردی خطاب به مسئولان کرده‌اند که از این موارد به عنوان "اصلی‌ترین موانع و تنگناها پیش روی تجار و بازرگانان" یاد شده است.

اصلی‌ترین موانع و تنگناهای تجارت و بازرگانی در هرمزگان مطرح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دوشنبه شب در نخستین نشست هم‌اندیشی سازمان صنعت، معدن و تجارت که با حضور استاندار هرمزگان و با اعضای دو تشکل بزرگ تجاری بازرگانی هرمزگان (اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و تعاونی‌های مرزنشینان) برگزار شد، از طرف تعدادی از بازرگانان هرمزگان مواردی مانند مشکل تأمین ارز از بانک‌های عامل، عدم گشایش اعتبار برای کالاهای اساسی وارده در استان و کشور، نبود ثبات قوانین و بخشنامه‌های گمرکی و ارزی، نبود نقدینگی در بنگاه‌های تولیدی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نبود تفاهم تأمین اجتماعی با بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به عنوان بخشی از "اصلی‌ترین موانع و تنگناها پیش روی تجار و بازرگانان" ذکر شد.

هم‌چنین در ادامه از مقامات خواسته شد توجه به گمرک بندرلنگه با توجه به برداشتن معافیت و تخفیف از کالاهایی که از امارات وارد این بندر می‌شود، ایجاد صنایع پایین‌دستی فولاد و آلومینیوم در بندرلنگه و درخواست منطقه ویژه اقتصادی برای بندرلنگه نیز مدنظر قرار گیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در ادامه تجار و بازرگانان را سربازان عرصه جهاد اقتصادی کشور خواند و گفت: فعالان اقتصادی بخش اعظمی از توطئه‌های بدخواهان را در عرصه‌ اقتصادی جهان با صدور کالا به دنیا در هم شکسته‌اند.

به گفته وی این قشر با صادرات کالاها و خدمات به بازارهای جهانی و واردات نیازمندی‌ها و کالاهای اساسی و مهم کشور چرخ اقتصاد ملی را می‌چرخانند.

عبدالمجید عبدلی‌زاده افزود: تجارت یک مقوله فرابخشی است و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط استان در حوزه فعالیت‌های تجاری صادرات، واردات و ترانزیت در استان باید با همکاری و تعامل سازنده سهم ایران و خصوصاً استان را در صادرات جهانی افزایش دهند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: با تدوین برنامه راهبردی توسعه تجارت خارجی استان با هم‌فکری و همکاری تجار، دانشگاهیان و نخبگان استان امید است موجبات کاهش زمان، هزینه و تعداد اسناد در فرآیند تجارت خارجی فراهم شود.

وی با بیان اینکه کاهش زمان فرآیند تجاری خود سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود، افزود: صادرکنندگان باید توجه داشته باشند که صادرات تنها یک کار اقتصادی نیست بلکه معرف یک ملت و تمدن آن در عرصه اقتصادی دنیا در سطح بالاست.

عبدلی‌زاده گفت: "موفقیت ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی" ناشی از عزم و اراده ملت ایران و رهنمودهای عمیق مقام معظم رهبری است.

این مقام مسئول هم‌چنین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط رهبری با نام سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: باید ضمن توجه و حمایت از تولید و موقعیت‌های به وجود آمده تلاش کرد با جذب سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های موجود این بخش کمال استفاده شود.

وی گفت: با توجه به قابلیت‌های صادراتی متعددی که استان هرمزگان دارد، با حمایت بیش از پیش دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، می‌توان بخش‌های صادراتی را رونق بیش‌تری داد.

عبدلی‌زاده تأکید کرد: البته این نکته باید توسط بخش‌های تولیدی مدنظر قرار گیرد که کالاهای با کیفیت و صادراتی و مطابق با سلیقه و ذائقه مصرف‌کننده به بازارهای هدف راه یابد.

وی در پایان به اهم مسائل و مشکلات و راهکارهای پیشنهادی در حوزه تجارت خارجی استان پرداخت.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول