اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان:

بار دیگر اصفهان میزبان نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اصفهان پس از اینکه در سال 82 میزبان ششمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران شد امسال برای بار دیگر این میزبانی را پذیرفت.

بار دیگر اصفهان میزبان نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا صفوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان این‌ بار میزبان نهمین کنگره بین‌المللی عمران شده است که به مدت سه روز از تاریخ 19 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: از آنجایی که در این کنگره شاخه‌های تخصصی بسیاری از رشته عمران مطرح می‌شود، بنابراین به همین دلیل با حجم زیادی از مقالات رسیده و شرکت‌کنندگان مواجه هستیم.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: این کنگره با حضور اساتید، محققان، مهندسان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایش‌های مختلف عمران و با هدف ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی برگزار می‌شود.

وی به 14 محور اصلی این کنگره اشاره کرد و افزود: فناوری‌های نوین در مهندسی عمران، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مهندسی زلزله ، مهندسی محیط زیست، مهندسی و مدیریت منابع آب و سازه‌های بتنی و فولادی از جمله محورهای کنگره است.

صفوی تعداد مقالات ارائه شده در این کنگره را بیش از یک هزار و 500 عدد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در کنگره ذکر شده بیش از 2 هزار نفر است.

وی از دیگر نقاط قوت این کنگره را برگزاری آن در دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور و منطقه اعلام کرد و گفت: این دانشگاه قدمت بسیار خوبی از نظر معماری و مهندسی عمران در شهر تاریخی اصفهان دارد.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حمایت دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان از این کنگره اظهار داشت: نمایشگاه‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های کنگره مهندسی عمران در اصفهان است.

وی، سابقه برگزاری این کنگره را  به 40 سال پیش دانست و تأکید کرد: نخستین دوره این کنگره در سال 1352 در دانشگاه شیراز برگزار شد.

صفوی بیان داشت: این کنگره بهترین فرصتی است تا اساتید و دانشجویان این رشته برای استفاده از تجربیات و دستاوردهای جدید علمی یکدیگر بهره ببرند.

وی با اشاره به افزایش ساخت و سازها در کشور در 30 سال گذشته ابراز خوشایندی کرد و افزود: خروجی این کنگره منجر به ارائه راه‌های جدید در صنعت ساختمان می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: به دنبال برگزاری موفق کنگـره‌هـای بین‌المللی پیشین مهندسی عمـران در سـال‌هـای 1352، 1356، 1369 و 1388 در دانشگـاه شیـراز، صنعتـی شـریف، دانشگـاه فردوسی مشهـد، صنعتـی اصفهان و دانشگاه تربیت مـدرس امسال برای بار دیگر دانشکـده مهنـدسی عمـران دانشگـاه صنعتی اصفهان مفتخر شد که نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمـران را در روزهای 19، 20 و 21 اردیبهشـت‌ماه 1391 برگزار کند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول