اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

نیروهای مسلح ایران باید زهر چشم از دشمنان بگیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله سپاه پاسداران باید از دشمنان زهر چشم بگیرند.

نیروهای مسلح ایران باید زهر چشم از دشمنان بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان ظهر امروز در دیدار با فرمانده و پرسنل پایور ناحیه مقاومت بسیج مهریز که به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، به تشریح و تفسیر آیه 60 سوره انفال پرداخت و اظهار داشت: در ترجمه این آیه آمده است همان‌گونه که نسبت به افراد مسلمان باید رحم داشته باشید، نسبت به دشمن باید خشونت و شدت عمل نشان دهید، لذا شما پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به آیه لبیک گفته و بیش‌تر از گذشته خود را برای مقابله با دشمنان آماده کنید.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله سپاه پاسداران باید از دشمنان زهر چشم بگیرند و رزمایش‌های امروز نیروهای مسلح در جای جای کشورمان نیز نمونه‌ای بارز از عقب‌نشینی دشمنان است.

وی با تفسیر بیش‌تر قسمتی از این آیه عنوان کرد: کم‌هزینه‌ترین تاکتیک سپاه، همین قسمت از آیه است و زهر چشم گرفتن از دشمنان نظام است.

برهان اضافه کرد: به امکانات امروز قانع نباشید و تجهیزات نظامى و دفاعى را تا مرز تهدید دشمنان گسترش دهید و با یک دست قرآن و دستی دیگر شمشیر، کارهایتان را به پیش ببرید.

وی بیان کرد: سیره عملى پیامبر(ص) و پیشوایان بزرگ اسلام نیز همین را نشان مى‌دهد که آنها براى مقابله با دشمن از هیچ فرصتى غفلت نمی‌کردند و در تهیه سلاح و نفرات و تقویت روحیه سربازان با به کار بستن هرگونه تاکتیک جنگى، هیچ چیزی را از نظر دور نمى‌داشتند.

برهان تصریح کرد: با افزایش آمادگى جنگى شما، دشمنان نیز مى‌ترسند و بر سر جاى خود مى‌نشینند.

وی به وجود دشمنان داخلی اشاره کرد و افزود: این آیه‌ها متضمن دستورى براى امروز مسلمانان نیز هست و آن اینکه تنها نباید خود را برای مقابله با دشمنان شناخته شده و خارجی آماده کرد و خود را محدود ساخت، بلکه دشمنان احتمالى، داخلی و بالقوه را نیز باید در نظر گرفته شود و حداکثر نیرو و قدرت لازم را فراهم کرد.

امام جمعه مهریز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران باید تلاشی مضاعف برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشد تا با رفع موانع موجود، خود را برای مقابله با انواع تهدیدات نرم و سخت دشمن آماده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انتخاب سرهنگ پاسدار محمدرضا دهقان‌دهنوی را به عنوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز شایسته و در خور وی دانست و از تلاش از ناحیه مقاومت بسیج مهریز قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول