اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

شکل‌گیری 59 قطب آموزشی جایگاه کنکور اردبیل را اعتلا می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شکل‌گیری 59 قطب آموزشی از ابتدای سال تحصیلی جاری به ارتقا و اعتلای جایگاه اردبیل در کنکور سراسری منجر می‌شود.

شکل‌گیری 59 قطب آموزشی جایگاه کنکور اردبیل را اعتلا می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده در پیش از ظهر امروز در سومین جلسه بهبود شاخص‌های آموزشی استان با هدف ارتقای جایگاه اردبیل در کنکور سراسری اظهار داشت: هم اکنون این جایگاه نوزدهم است ولی با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که از مهر ماه سال گذشته آغاز کردیم و تا شهریور ماه نیز ادامه دارد در تلاش هستیم تا این رتبه به میانگین 10 تا 15 کشوری برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما با چهار استان بالاتر از رتبه نوزدهم تنها چند صدمی فاصله داریم که نه تنها قادر به رفع آن خواهیم بود بلکه بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان برنامه پنجم استان اردبیل جزو 10 استان برتر کشور در آزمون سراسری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه برنامه‌های مقطعی علاج کار و جوابگوی انتظارات در این حوزه نیست، گفت: ما برنامه‌های کلیدی را برای ارتقای جایگاه دانش‌آموزان اردبیلی در کنکور طراحی و برنامه‌ریزی کرده و به اجرای آن اقدام کرده‌ایم.

محمود‌زاده با مثبت ارزیابی کردن برگزاری آزمون‌های متعدد پیشرفت تحصیلی در طول سال تحصیلی 91-90 یادآور شد: ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش و همچنین قبولی در آزمون سراسری نیازمند کار اساسی و ریشه‌ای است.

این مسئول دیگر اولویت آموزش و پرورش را برای قبولی در کنکور کسب مجوزهای لازم برای دامنه‌دار کردن فعالیت مدارس خاص در استان به ویژه افزایش ظرفیت پذیرش مدارس دولتی و استعدادهای درخشان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از کسب مجوزهای لازم برای راه‌اندازی هفت مدرسه نمونه دولتی در استان خبر داد و افزود: چهار واحد آموزشی در مقطع راهنمایی و سه مدرسه در مقطع ابتدایی است که از مهر ماه سال جاری و با آغاز سال تحصیلی 92-91 پذیرش دانش‌آموز در این مدرسه انجام می‌شود.

محمود‌زاده همچنین از مجهز شدن تمام مدارس نمونه دولتی تازه تاسیس استان به امکانات مناسب به ویژه هوشمند‌سازی مدارس خبر داد.

وی بیان داشت: فضا و تجهیزات لازم برای تجهیز این مدارس پیش‌بینی شده تا دانش‌آموزان با یک رغبت و علاقمندی بهتر بتوانند ادامه تحصیل داده و از آموزش‌های کیفی بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از دو برابر شدن مدارس استعدادهای درخشان در دو سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: مدارس مجوز‌دار در این حوزه در شهرهای پارس‌آباد، گرمی، خلخال و نواحی یک و دو اردبیل افتتاح و اقدام به پذیرش دانش‌آموز می‌کنند.

محمود‌زاده ظرفیت ورودی هر یک از این مدارس را 90 نفر اعلام کرد و گفت: هر چند ظرفیت ورودی مدارس قبلی 60 نفر بود اما با پیگیری‌های انجام شده تلاش کردیم تا 30 دانش‌آموز به این ظرفیت بیفزاییم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اعلام اینکه از سال تحصیلی آینده ورودی اول راهنمایی به دلیل برقراری نظام ششم ابتدایی وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: در دوره راهنمایی ورود برای پایه دوم خواهد بود که شرایط ثبت نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان دارا بودن معدل 19 و برای مدارس نمونه دولتی معدل 16 است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول