اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراکز دانشگاه پیام نور فارس صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 35 رشته جدید کارشناسی ارشد و دکترا

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور فارس گفت: درصورت موافقت وزارت علوم و سازمان مرکزی، 35 رشته جدید کارشناسی ارشد و دکترا در این مراکز راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 35 رشته جدید کارشناسی ارشد و دکترا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید مظلومیان ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس در مورد جذب اعضای هیئت علمی که دغدغه رئیس دانشگاه بود، پس از اعلام اسامی نسبت به انجام مصاحبه 530 نفر داوطلب اقدام کرد که در هر رشته سه برابر ظرفیت انتخاب و معرفی شدند.

وی افزود: در سطح کشور نخستین استانی هستیم که موارد سو پیشینه نفرات برتر نیز صورت گرفته و منتظر اعلام اسامی واجدان شرایط جذب هیئت علمی هستیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس همچنین از افزایش بیش از دو برابری مراکز قرائت پاسخ‌نامه خبر داد و در این مورد اضافه کرد: توسعه مراکز قرائت پاسخ‌نامه در مراکز، تجربه موفقی بود که سرعت و صرفه‌جویی را بالا برد.

این مسئول ادامه داد: برای این ترم نیز دستگاهای جدید برای افزایش مراکز قرائت پاسخ‌نامه تهیه شده است که در صورت اخذ مجوز لازم از سوی سازمان مرکزی، شمار مراکز قرائت پاسخ‌نامه سئوالات دانشجویان افزایش می‌یابد.

مظلومیان خواستار اختصاص بودجه لازم برای تسریع در احداث پروژه‌های عمرانی و افتتاح آن در ایام هفته دولت در سراسر کشور شد و تصریح کرد: در مورد تفاهم‌نامه عمرانی در اوایل هر سال به استان‌ها ابلاغ تا از مشکلات جلوگیری شود.

وی پیشنهاد کرد تا در واگذاری ساخت پروژه‌های عمرانی، اولویت با پیمانکاران بومی قرار گیرد و تکمیل پروژه‌های تجمعی با سرعت بیشتری دنبال شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس در مورد مسائل آموزشی نیز ابراز داشت: برای توسعه تحصیلات تکمیلی، فارس درخواست فعال شدن 31رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا را دارد که با توجه به مهیا بودن شرایط در این استان، امیدواریم مجوز راه‌اندازی این دوره‌ها، هرچه سریع‌تر صادر شود.

مظلومیان یکی دیگر از درخواست‌های استان فارس را تفویض اختیارات بیشتر به مراکز و واحدها عنوان کرد و گفت: برای کم شدن حجم استان، نیازمند تفویض اختیار بیشتر به مراکز و واحدها هستیم که پیشنهادات خود را در این مورد اعلام کرده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مورد مجوز پژوهشکده فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و گردشگری در شیراز از دو سال قبل اقدام کرده‌ایم که همچنان منتظر صدور مجوز از وزارت علوم هستیم.

مظلومیان تصریح کرد: پیشنهاد داریم در سال 91 در مورد تجهیزات آزمایشگاهی رشته‌های فنی مهندسی اعتبارات بیشتر اختصاص پیدا کرده و در ابلاغ آن برای خرید تسریع شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس خواستار استفاده بیشتر از توانمندی مدرسان مدعو در مراکز و واحدها شد و بیان کرد: اختصاص پاداش مقاله به اساتید مدعو کار بسیار مناسبی بود که امیدواریم در ارائه درس و نرخ حق‌التدریس نیز اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی سپس به درخواست‌های کارکنان نیز اشاره کرد و ادامه داد: اختصاص اعتبار برای فعالیت فرهنگی کارکنان و اعضای هیئت علمی لازم است که امیدواریم در سال 91 مدنظر قرار گیرد.

مظلومیان اظهار داشت: همکاران و اعضای هیئت علمی خواستار تسریع در پاسخ گزینش هستند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول