اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

باید با افراد سودجو، زمین‌خوار و قانون‌گریز برخورد جدی ‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: باید با افراد سودجو، زمین‌خوار و قانون‌گریز برخورد جدی ‌شود.

باید با افراد سودجو، زمین‌خوار و قانون‌گریز برخورد جدی ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علیرضا اورنگی عصر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی و منبع طبیعی لرستان در سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی است که نیاز به افزایش تولید ملی دارد و یک رسالت ملی و مذهبی بر دوش همگان در این زمینه است.

اورنگی یادآور شد: با توجه به اینکه رشد جمعیت در کشور رو به افزایش است، نیاز بوده در این بخش به خودکفایی برسیم تا از چرخه اقتصادی خارج نشویم و به شعار امسال یعنی تولید ملی جامه عمل بپوشیم.

وی به احیای جنگل‌ها تأکید کرد و افزود: جنگل‌های زاگرس در شرایط کنونی باید احیاء، حفاظت و بهره‌برداری شوند و با افراد سودجو، زمین‌خوار و قانون‌گریز برخورد جدی شود.

اورنگی از تشکیل 30 پایگاه فرعی در سطح کشور خبر داد و گفت: لرستان می‌تواند یکی از پایگاه‌های فرعی کشور در حوزه اطفای حریق باشد و اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و مشارکت مردم در استان‌های زاگرس‌نشین مؤثرتر از ابزار و امکانات فیزیکی است، هم‌چنین مقابله با بیابان‌زدایی، تثبیت شن‌شکن‌های روان و توسعه فضای سبز از مأموریت‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

وی با اشاره به جنگل‌های دست‌کاشت در سال‌های اخیر گفت: در این سال‌ها وضعیت جنگل‌ها رو به بهبود بوده و حدود یک میلیون هکتار جنگل‌های دست کاشت نیز به این عرصه اضافه شده است.

اورنگی ادامه داد: تمام مناطق جنگلی کشور تحت احیاء، حفاظت و نگه‌داری قرار دارد.

وی به بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: نمی‌توان از نقش مهم کشاورزی در توسعه چشم‌پوشی کرد و باید در این زمینه ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بخش کشاورزی یکی از محورهای توسعه کشاورزی است و برنامه‌ریزان برای آن طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند.

اورنگی با بیان اینکه قرار است نهضتی در بخش کشاورزی رخ دهد، اظهار داشت: خوش‌بختانه لرستان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی موقعیت و وضعیت مناسبی دارد که خیلی از استان‌های زاگرس‌نشین از آن محروم هستند اما این استان از نظر آتش‌سوزی، خسارت و تخریب نسبت به سایر استان‌های زاگرس‌نشین شرایط خوبی ندارد و باید نسبت به تقویت و تجهیز موضوعات مربوط به اطفای حریق با همکاری استانداری لرستان توجه ویژه‌ای به یگان حفاظت شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول