اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس:

خطبه فدکیه حاوی مضامین عمیق اجتماعی است

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: خطبه فدکیه تنها بحث دفاع حضرت زهرا از مالکیت فردی خود نیست، بلکه حاوی مضامین عمیق اجتماعی است.

خطبه فدکیه حاوی مضامین عمیق اجتماعی است

سیدهاشم بنی‌هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قرآن، چراغ راه بشریت است و باید تعالیم آن راهنمای عمل تمامی انسان‌ها باشد و در صورت محقق شدن این امر، سعادت مدنظر قرآن در تمامی عرصه‌های زندگی اجتماعی تأمین می‌شود.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت فاطمه‌زهرا(س)، به عنوان دختر بزرگوار پیامبر اسلام، و هم‌چنین همسر وصی پیامبر اسلام، از شأن بسیار والایی در میان ائمه اطهار برخوردار است و رسول گرامی اسلام نیز از ایشان با عنوان ام‌ابیها یاد می‌کنند.

بنی‌هاشمی تأکید کرد: الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س) در بسیاری از جنبه‌های زندگی مانند زندگی خانوادگی و هم‌چنین انجام وظایف عبادی و سیاسی، شاخصه‌های بسیار مهمی برای هدایت بشر هستند.

وی ادامه داد: این الگوها باید در جامعه ما، به عنوان یک کشور شیعی، بیش‌تر تبیین شود و در برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری، منش ائمه اطهار و به ویژه صدیقه طاهره، مورد توجه دست‌اندرکاران باشد.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با رد تعاریف غربی از الگوی حقوق بشر تصریح کرد: در دیدگاه‌ حضرت فاطمه(س)، مباحث حقوق بشر به خصوص در ارتباط با حقوق زنان، کاملاً عیان است و جامعه اسلامی از این لحاظ بسیار غنی است.

وی افزود: زنان جامعه ایران، باید حضرت زهرا را در تمامی عرصه‌‌های زندگی الگوی خود قرار دهند و حتی در سطح کلان، مانند تبلیغات شهری نیز، مسئولان باید به جای استفاده از نمادهای بی‌هویت غربی، از الگوهای اسلامی استفاده کنند تا این امر برای مردم نیز نهادینه شود.

بنی‌هاشمی در ادامه با اشاره به مضامین عمیق خطبه فدکیه، گفت: در خطبه فدکیه، تنها بحث مالکیت فردی مطرح نیست، بلکه حضرت زهرا در قالب این خطبه از کلیت نظام اسلامی و هم‌چنین جایگاه رفیع ولایت دفاع می‌کند و باید در کتب درسی نیز مضامین این خطبه آموزش داده شود.

وی گفت: فاطمه‌زهرا(س) در این خطبه، در مقابل تمام کسانی که سنگ بنای احکام اسلامی را به غلط پایه‌گذاری و تفسیر می‌کنند، می‌ایستد و آشکارا بیان می‌کند که تمام احکام اسلامی باید به درستی اجرا شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول