اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر آبیک

مسکن مهر مردم آبیک در انتظار سرعت مسئولان

خبرگزاری فارس: مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان آبیک با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و اعضای تعاونی‌های مسکن مهر (بعثت) مورد بررسی قرار گرفت.

مسکن مهر مردم آبیک در انتظار سرعت مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در نشستی که با حضور مسئولان استانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، مدیرکل و معاون راه و شهرسازی و تعدادی از مدیران کل استان قزوین به همراه مسئولان شهرستانی در مسجد مسکن آبیک مهر برگزار شد و هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی مسکن مهر آبیک مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن مهر آبیک در آغاز این نشست گفت: با توجه به گذشت چهار سال از آغاز کار تعاونی‌ها، مردم از طولانی شدن کار تعاونی‌ها گلایه دارند.

علی محرابی افزود: با پایان یافتن قرارداد تعاونی‌ها، بانک مسکن تعاونی‌ها را به پرداخت جریمه ملزم کرده است.

وی با اشاره به نداشتن مدرک در خصوص ضمانت‌نامه‌های نازک‌کاری از سوی تعاونی‌ها افزود: امیدواریم با رفع مشکل موجود مردمی که در انتظار واحدهای مسکن مهر هستند را خوشحال کنیم.

این مسئول ادامه داد: بازپرداخت 12 ساله وام 220 میلیون ریالی بانک مسکن با توجه به وضعیت معیشتی مردم، در توان متقاضیان نیست.

محرابی یادآور شد: تأمین اجتماعی نباید بدون هماهنگی با تعاونی‌ها از حساب‌های تعاونی‌ها برداشت مالی کند و این مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم تفکیک زمین‌ها و عدم صدور سند در امر تقسیط تسهیلات دچار مشکل شده‌ایم.

این مسئول از تأخیر مجریان در پروژه مسکن مهر انتقاد کرد و گفت: شکایت‌های زیادی در این خصوص از سوی مردم به ما رسیده که مجریان بدون اتمام قرارداد، کار پروژه را نیمه‌کاره رها کرده‌اند.

محرابی در پایان بر رفع وجود معارض و در واقع مالک زمین‌های فاز دوم از سوی مسئولان قضایی تأکید کرد.

 

* مسئولان قضایی، رسیدگی به پرونده‌های مدیران متواری را تسریع بخشند

حسین گرشاسبی یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن مهر آبیک در این نشست گفت: یک سال پیش در خصوص سوء مدیریت برخی از مدیران تعاونی مسکن مهر به دادگستری شکایت کرده‌ایم که دو میلیارد ریال از پول مردم را أخذ و متواری شده‌اند.

وی افزود: از مسئولان می‌خواهیم که در روند رسیدگی به پرونده تعاونی‌هایی که با مشکل مذکور مواجه هستند تسریع بخشیده تا حق و حقوق مردم گرفته شود تا مردم دچار مشکلات بیشتر نشوند.

این مسئول ادامه داد: این مطلب چگونه می‌تواند صحت داشته باشد که اسناد، مدارک و تعهدات مجریان در سازمان نظام مهندسی گم شده باشد؟ مگر تأیید و صلاحیت مجریان بر عهده سازمان نظام مهندسی استان قزوین نیست.

گرشاسبی ادامه داد: چرا مجریان نباید کارشان را به موقع به تعاونی‌ها تحویل دهند و جریمه‌اشان اعمال شود.

وی تصریح کرد: ما باید پاسخگوی مردم باشیم و نمی‌توانیم زیر بار فشار و مشکلات روانی مردم برویم.

* انتظار 6 ساله فرهنگیان آبیک به پایان می‌رسد؟

محمدتقی پولادرأی، مدیرعامل شرکت تعاونی فرهنگیان آبیک در این نشست گفت: هنوز برای ما مشخص نشده است که شرکت تعاونی فرهنگیان زیر نظر مسکن مهر قرار گرفته است یا خیر.

وی افزود: زمین تعاونی مسکن مهر فرهنگیان به طور اجاره پنج ساله بود که در چند قسط پرداخت شد.

این مسئول اذعان کرد: اخیرا سازمان راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرده که قیمت زمین را نیز باید پرداخت کنیم لذا زمانی که به اعضای تعاونی این مطلب را رساندیم از 288 نفر، 250 نفر اعلام انصراف دادند.

پولادرأی ادامه داد: چرا زمانی که فرم (ج) را قرمز کرده‌ایم و 288 نفر وام را دریافت کرده‌اند، سازمان راه و شهرسازی اعلام کرده که از طریق اداره پست وارد سامانه شوید و ثبت نام کنید تا تأیید شوید.

وی یادآور شد: اخیرا اداره امور مالیاتی آبیک اعلام کرده که اگر جزو مسکن مهر نسیتید باید چهار میلیارد ریال مالیات قرارداد پرداخت کنید و این در حالی است که از مسئولان استان می‌خواهیم تا به این موضوع رسیدگی کنند.

این مسئول یادآور شد: نکته جالب توجه این است که تعاونی مسکن مهر فرهنگیان مبلغ آماده‌سازی را به حساب سازمان راه و شهرسازی استان قزوین نیز پرداخت کرده ولی متأسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

* پاسخ مسئولان

مسئولان استانی در ادامه به تعدادی از سئوالات مطرح شده از سوی تعاونی‌های مسکن مهر آبیک پاسخ دادند. در این نشست، رحمانی معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت پروژه مسکن مهر، هر روز و حداقل یک روز در میان و هفته‌ای دو بار از پروژه شهرستان آبیک بازدید داشته‌ایم و این طور نیست که پروژه را رها کرده باشیم.

وی افزود: به غیر از پروژه مسکن مهر آبیک از پروژه‌های دیگر استان نیز باید بازدید کنیم و این در حالی است که اداره راه و شهرسازی در شهرستان نیز مستقر و مسئولان، شبانه‌روز در خدمت مردم هستند، لذا کار نظارت ما نیز تعطیل نخواهد شد و استمرار دارد.

این مسئول در ادامه گفت: بر اساس مصوبه دولت، شهرداری‌ها می‌توانند در هنگام سفت‌کاری و پس از عایق‌کاری، گواهی پایان‌کار صادر کنند تا مقدمات کار برای دریافت سند برای متقاضیان از سوی اداره ثبت و اسناد فراهم شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: سود دوران مشارکت که مربوط به سال 88 است با بررسی جامع مسئولان استانی اگر به نفع متقاضیان باشد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر پروژه‌ای در مرحله احداث و تکمیل باشد، سود دوران مشارکت تمدید می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: رقم بیمه در مسکن مهر طبق توافق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 52 هزار ریال در هر متر مربع است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول