اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

تملک 200 هکتار اراضی مورد نیاز مسکن مهر در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از تملک 200 هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز مسکن در مناطق شهری و روستایی اردبیل خبر داد.

تملک 200 هکتار اراضی مورد نیاز مسکن مهر در اردبیل

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از این میزان اراضی تملک شده تاکنون 20 هکتار به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

حاج‌علیزاده یکی از فعالیت‌های این بنیاد را توجه به بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل جزو مناطق حادثه‌خیز به ویژه زلزله‌خیز است با جلب نظر روستاییان بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اهمیت موضوع مقاوم‌سازی مساکن روستایی را در کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، اعمال مدیریت پیشگیرانه در این حوزه را یادآور شد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام رسمی سازمان مدیریت بحران، سالانه بیش از 100 مورد زلزله در استان اردبیل ثبت می‌شود که شدت و ضعف آن متفاوت است.

این مسئول بیان داشت: بر اساس سرشماری سال 85 حدود 100 هزار واحد مسکن در روستاها وجود دارد که 80 درصد آنها نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

حاج‌علیزاده بیان داشت: بر اساس تصمیم ‌دولت بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی از سال 85 مورد توجه قرار گرفته به طوری که تا پایان سال 90 در مجموع 55 هزار و 622 سهمیه بهسازی و مقاوم‌سازی به استان اردبیل اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای 95 درصد این میزان سهمیه تشکیل پرونده شده و معرفی به بانک انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: از این تعداد 83 درصد موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند که رقمی معادل 46 هزار واحد را شامل می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: 36 هزار واحد نیز مراحل پایان کار را سپری کرده و صاحبان آن در حال حاضر ساکن واحدهای مسکونی خودشان هستند.

حاج‌علیزاده افزود: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی با دوام 470 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل استقبال روستاییان را از این طرح یادآور شد و گفت: 87 درصد روستاییان روستاهای بالای 20 خانوار از مزایای تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 25 ساله بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول