اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خبر داد

ضرورت احداث کتابخانه در شهرک‌های اقماری زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان بر ضرورت احداث کتابخانه در شهرک‌های اقماری زنجان تأکید کرد.

ضرورت احداث کتابخانه در شهرک‌های اقماری زنجان

فیروز احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در سال جاری همه دستگاه‌های فرهنگی استان در راستای توجه جدی به موقعیت استان زنجان در مقایسه با میانگین کشوری، فعالیت‌های فرهنگی را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی از راه‌اندازی کمیته ویژه برای اخذ نیم درصد درآمد کل شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد و افزود: مطالبات کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید در استان در قالب این کمیته پی‌گیری می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه وصول 26 درصدی درآمدهای شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی استان مطلوب نیست، افزود: در سال جاری این مطالبات به صورت جدی پی‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه مدیران در راستای توجه به امر کتاب‌خوانی تقویت شود، افزود: با همکاری‌های صورت گرفته، شهرداری‌های استان قول مساعد برای افزایش میزان این اعتبار داده‌اند.

احمدی تقویت و توجه به عدالت کتاب‌خوانی را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: ضروری است امر کتاب‌خوانی در روستاهای استان مورد توجه بیش‌تری قرار گیرد.

*افزایش ایستگاه‌های مطالعه در استان زنجان

وی تقویت و توجه به افزایش ایستگاه‌های مطالعه کتاب‌خوانی را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: در راستای عمومی کردن امر کتاب‌خوانی این طرح در استان نیز اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه اقدامات و پیشنهادها در سال تولید ملی در زمینه کتاب‌خوانی مورد توجه قرار می‌گیرد، یادآور شد: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های استیجاری برخی کتابخانه‌های عمومی استان هزینه‌های زیادی را می‌طلبد، افزود: باید در راستای کاهش این هزینه از ظرفیت‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

احمدی از بررسی وضعیت شهرک‌های اقماری و جدید استان زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: برای احداث کتابخانه در این شهرک‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

*ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به احصای این ظرفیت‌ها، ضروری است این امر بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را نیز از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های این کانون‌ها به ویژه در مناطق روستایی استفاده شود.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول