اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

فرهنگ‌سازان فارس را شناسایی کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: موظفیم فرهنگ‌سازان را در این استان شناسایی و به جامعه معرفی کنیم.

فرهنگ‌سازان فارس را شناسایی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عالیشوندی در ملاقات با استاد جهانشاه سی‌سختی، ادیب، مترجم و نویسنده شیرازی که با حضور جمعی از اندیشمندان و فرهنگ‌وران استان فارس همراه بود گفت: حضور ما در منزل استاد سی‌سختی علاوه بر ارج نهادن به منزلت ایشان نشان‌دهنده اهمیت توجه به میراث‌های معنوی بوده که از امثال این بزرگان برجای مانده است.

وی افزود: بنای فعالیت ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان متولی و حمایت‌کننده فرهنگ و هنر، معرفی و شناسایی این نخبگان است که از تجربیات‌شان برای هموار کردن راه آینده استفاده کنیم.

عالیشوندی با توجه به ارائه الگوی مناسب فرهنگی در جامعه اضافه کرد: هر چند برپایی بزرگداشت‌ها در جریان‌سازی فرهنگ موثر است اما باید به اقشار مختلف جامعه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که خیل عظیمی از این جامعه در پشت در بزرگداشت‌ها می‌مانند.

وی ادامه داد: در این زمینه باید دانست که به عنوان مثال زمانی بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیراز به نحو شایسته‌ای برگزار می‌شود و علاوه بر آن باید تلاش کرد تا حکمت و معرفت سعدی نیز در لایه‌های اجتماع جاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر نقش آموزش تصریح کرد: آموزش ریشه فرهنگ است و من از اینکه اشعار و حکایت بزرگانی مانند سعدی از کتاب کودکان ما کم‌رنگ می‌شود گلایه‌مندم و به نوبه خود موظفم که فرهنگ‌سازان را در این استان شناسایی و به جامعه به نحو شایسته خود معرفی کنم.

عالیشوندی ادامه داد: فارس سرزمین بزرگانی است که بسیاری از آنان هنوز معرفی نشده‌اند که بنا بر همین دلیل مهم در سال جاری سلسله دیدار و نشست ما با بزرگان فرهنگ و هنر فارس با نگاهی کاربردی در جامعه ادامه می‌یابد.

جهانشاه سی‌سختی نیز در این جلسه گفت: تمام عمر را به کسب فرهنگ و ارائه آن پرداختم و حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل من ارج نهادن به فرهنگ این خطه است.

این نویسنده و مترجم برجسته کشوری ادامه داد: از این حضور سپاسگزارم و امیدوارم شیراز که زادگاه فرهنگ و اندیشه است به واسطه تلاش این مدیران به جایگاه  اصلی خود نزدیک شود.

محمدمهدی مدرس نیز در این دیدار از تلاش سی‌سختی به عنوان یک نویسنده و مترجم پر کار در عرصه مطبوعات قدردانی کرد و اظهار داشت: حضور مسئولان و سیاست‌گذاران فرهنگی در راستای نگه‌داشتن و معرفی داشته‌های این استان می‌تواند جوشش و خروشی ایجاد کند که راه‌ساز باشد.

ناصر امامی نیز عزلت‌نشینی بزرگان را باعث از بین‌رفتن بخش اصلی فرهنگ و هویت تاریخی کشور دانست و ادامه داد: ظلم بر فرهنگ این استان است که امثال سی‌سختی را به جوانان معرفی نکنیم.

وی گفت: ما در فرهنگ‌سازی هنوز ضعف داریم و نباید تنها مردم را پاسخگو بدانیم.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول