اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمان:

600 قطعه‌ شی عتیقه در کرمان کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طی سال گذشته 600 قطعه‌ شی عتیقه در استان کرمان کشف و ضبط شد.

600 قطعه‌ شی عتیقه در کرمان کشف شد

مهدی تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته 597 قطعه‌ شی عتیقه در استان کرمان کشف و ضبط شد.

تیموری خاطر نشان کرد: این تعداد شی عتیقه با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به وجود 44 پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی در سراسر استان کرمان افزود: این حوزه با بهره‌مندی از 242 نیروی آموزش دیده و مجرب حفاظت از آثار ثبتی و غیر ثبتی استان کرمان را بر عهده دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اکثر کشفیات یگان حفاظت در شهرستان‌های جنوبی استان است و به همین دلیل تعداد پایگاه‌های در این مناطق بیشتر است.

 تیموری اذعان داشت: در هفته گذشته ستاد فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در باغ هرندی کرمان استقرار یافت تا بتواند به طور مؤثرتری پس از کنترل و حفاظت از اماکن تاریخی بر آید.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت در سال‌های اخیر در زمینه جلوگیری از تخریب آثار تاریخی و حفاری غیر مجاز فعالیت‌های مؤثری در استان کرمان انجام داده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول