اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

دستگیری 13 قاچاقچی عتیقه در کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از دستگیری 13 حفار و قاچاقچی عتیقه در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

دستگیری 13 قاچاقچی عتیقه در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی اداره کاشان، حسین یزدان‌مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 نفر حفار و قاچاقچی اشیای عتیقه در شهرستان کاشان به جرم قاچاق و حفر غیر قانونی دستگیر شده‌اند.

وی افزود: اشیای تاریخی که قصد به قاچاق آنان شده مربوط به دوره‌های مختلف است که توسط مأموران یگان حفاظت این شهرستان کشف و ضبط شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان خاطرنشان کرد: 13 مورد سفالی ارزشمند مربوط به دوره سیلک، دو عدد مجسمه فلزی(بدلی)، سه دستگاه فلزیاب، یک عدد کوزه مربوط به دوره قاجار و یک عدد درب مربوط به دوره قاجار از جمله این آثار در خطر قاچاق بوده است.

یزدان‌مهر افزود: در یازده ماهه سال جاری بیش از سی هزار مورد بازدید از اماکن تاریخی شهرستان کاشان و بخش‌های تابعه آن، توسط پرسنل یگان حفاظت این اداره صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون در شهرستان کاشان یک هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده و 350 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی وجود دارد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول