اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان یزد:

اموال عتیقه مربوط به دوره قاجار در یزد کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان یزد از کشف اموال عتیقه مربوط به دوره قاجار در یزد خبر داد.

اموال عتیقه مربوط به دوره قاجار در یزد کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا طالب‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف اموال عتیقه مربوط به دوران قاجار در یزد اظهار داشت: با اعلام یک مورد سرقت از مغازه پرنده‌فروشی در یزد و سرقت یک میلیون و 800 هزار ریال، مأموران کلانتری 11 شهید چمران یزد برای بررسی موضوع به محل مراجعه کردند.

وی افزود: با بررسی صحنه سرقت مشخص شد، سارقان با سوراخ کردن سقف وارد مغازه شده و اقدام به سرقت کردند.

طالب‌پور عنوان کرد: با بازبینی فیلم ضبط شده در مغازه، سارق که از افراد سابقه‌دار بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در منزلش دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد ادامه داد: متهم در بازجویی پلیسی به سه فقره سرقت اعتراف و اعلام کرد که در قبال فروش اموال مسروقه، مقادیری هروئین تهیه و استفاده می‌کردم.

طالب‌پور خاطرنشان کرد: با اعتراف متهم، منزل خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی از منزل بازرسی و نامبرده به همراه فرد دیگری که در حال استعمال مواد مخدر بودند، دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در بازرسی از منزل مال‌خر، تعدادی اجناس قدیمی و عتیقه از قبیل پنج عدد دیگ سنگی، یک عدد خمره، یک عدد قاشق، دو عدد قفل، دو عدد چراغ لمپا، سه عدد قیچی و تعدادی وسایل دیگر از جمله یک دستگاه دلر، یک تخته فرش ابریشم، تعدادی لوازم پزشکی و مقادیری اجناس دیگر کشف شد.

طالب‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به کشف وسایل قدیمی، نماینده میراث فرهنگی از اموال بازدید و اعلام کرد که کلیه اموال متعلق به دوره قاجار و قبل از آن است و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی است، به دنبال دستگیری متهمان، دو نفر از مال‌باختگان نیز با حکم قضایی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول