اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه زیرساخت‌های خوزستان با تأخیر صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: توسعه زیرساخت‌های خوزستان با تأخیر در حال انجام است.

توسعه زیرساخت‌های خوزستان با تأخیر صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، میرمحمد غراوی شامگاه شنبه در آیین ادغام اداره کل راه و ترابری و سازمان مسکن و شهرسازی استان خوزستان و معارفه قائم مقام و مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان، اظهارداشت: راه در هر کشور و منطقه به عنوان مهم‌ترین شاخص توسعه محسوب می‌شود.

وی افزود: در استان خوزستان توجه خوبی به این شاخص توسعه شده و امیدواریم با ادغام اداره کل راه و ترابری و سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان در توسعه زیرساخت‌ها به پیشرفت قابل توجه‌ای دست پیدا کند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، ادامه داد: بر اساس سیاست‌های وزارتخانه روند سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی در کشور باید به گونه‌ای انجام شود که متقاضی در اسرع وقت سرمایه گذاری خود را آغاز کرده و با ایجاد فرصت‌های شغلی زمینه توسعه همه جانبه در کشور فراهم شود.

*یک‌هزار کیلومتر راه در دست ساخت

در ادامه این آیین، مدیر کل سابق راه و ترابری خوزستان، با اشاره به اینکه در گذشته قرار بود راه روستایی و راه‌های بین شهری در یک اداره کل ادغام شوند وجود داشت، اظهارداشت: اما بعد‌ها با یک مدیریت مناسب شاهد بهره‌وری و کارایی این ادغام بودیم.

منوچهر رحمانی افزود: این بار نیز در راه و ترابری ادغامی دیگر رخ داده است و مطمئناً این ادغام، نتیجه مطالعات و ساعت‌ها کار کار‌شناسی بوده است.

وی ادامه داد: نوآوری در هر ساختاری مناسب است اما مدیریت در این ساختار بسیار مهم‌تر است، خوشبختانه با سوابق درخشان و چشم گیری که در کارنامه فعالیت‌های مدیر کل جدید راه و شهرسازی به چشم می‌خورد شاهد بهره وری‌های هرچه بیشتر در بخش راه و مسکن استان خواهیم بود.

رحمانی همچنین به کمبود 3هزار کیلومتر راه در سال 82 اشاره کرد و گفت: از این میزان کمبود یک هزار کیلومتر از آن ساخته شد و در حال حاضر یک هزار کیلومتر دیگر در حال ساخت است.

*راه؛ بستر اصلی فعالیت های عمرانی

در بخش دیگری از این مراسم، معاون عمرانی استانداری خوزستان، فعالیت‌های انجام شده در بخش راه استان را بسیار چشم گیر و موفقیت آمیز خواند و گفت: پیش بینی می‌شود از این به بعد این فعالیت‌ها روند مطلوب‌تر و بهتری پیدا کنند.

محسن پویا خاطر نشان کرد: امروز در حالی اداره کل راه و ترابری و سازمان مسکن و شهرسازی ادغام می‌شوند که مسکن نیاز به توسعه راه‌ها دارد.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت طرح مسکن مهر در استان را ایجاد راه‌های جدید شهری و روستایی اعلام کرد و افزود: راه همیشه به عنوان بستر اصلی فعالیت‌های عمرانی محسوب می‌شود.

پویا در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز خوزستان این ظرفیت را دارد که مدیرانش را از درون خود استان انتخاب کند و این موضوع از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

*تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر

در ادامه این مراسم، مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان، گفت: با ادغام این دو ارگان دولتی حوزه‌های کاری وسیع‌تر شده و لازم است با توجه‌ای ویژه به انجام وظیفه کنیم.

نصرالله دهقان با بیان اینکه در حال حاضر 90 هزار واحد مسکونی دیگر از طرح مسکن مهر استان باقی مانده است، گفت: باید تمام مجموعه‌های کاری در این اداره کل با همکاری و همیاری یکدیگر در تکمیل این پروژه را تسریع ببخشند.

وی تأکید کرد: باید از پراکنده کاری و موازی کاری جلوگیری کرد تا هرچه بهتر به وظایف محوله خود بپردازیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: همکاری همه جانبه برای هدایت اعتبارات به سمت عمران آبادی استان در بخش راه و مسکن به منظور خدمت به مردم شریف استان از اهداف این اداره کل است که باید به صورت جدی دیده شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول