اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

زیرساخت‌های روستایی کوثر تقویت می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: مهمترین اولویت برنامه‌های فرمانداری در سال 91 تقویت زیرساخت‌های مناطق روستایی است.

زیرساخت‌های روستایی کوثر تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در همایش دهیاران و روسای شورای‌های اسلامی کوثر اظهار داشت: توجه به مناطق روستایی مهم‌ترین دغدغه و اولویت دولت نهم و دهم است که در این راستا محرومیت‌زدایی از روستاها را در اولویت قرار دادیم.

وی با بیان اینکه دولت در تمام سفرهای چهارگانه خود به استان اردبیل توجه به بخش‌های روستایی را مورد تاکید قرار داده است، افزود: ما تمام همت خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم روستاها را از حالت محرومیت فعلی خارج و به رشد و آبادانی برسانیم.

فرماندار کوثر با اشاره به  قابلیت‌های روستاهای کوثر، تشکیل اتاق کشاورزی و صنایع غذایی، اصلاح ساختار زمین‌‌های کشاورزی و به روز رسانی آنها و ثبت سند برای زمین‌ها و خانه‌های مسکونی روستاییان را از اولویت‌هایی دانست که باید در برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای روستاهای شهرستان کوثر مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه بر لزوم تهیه فهرست دقیق پروژه‌های مصوب در حوزه عمران روستایی تاکید کرد و افزود: تهیه فهرست پروژه‌ها در روزهای آینده توسط همه دستگاه‌ها و نهادها برای پیگیری‌ اجرای پروژه‌ها در طی برنامه پنج ساله الزامی‌ است.

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های عمران روستایی و مهاجرت ‌معکوس از محل اعتبارات استانی است ، تصریح کرد: مابقی اعتبارات از محل سایر اعتباراتی خواهد بود که در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی یکی از شاخص های بودجه سال 91 کوثر را افزایش اعتبارات روستایی ذکر کرد و افزود: تا پایان امسال طرح هادی در تمام روستاهای بالای 50 خانوار این شهرستان اجرا خواهد شد.

فرماندار کوثر گفت: با پیگیری های انجام شده تمام روستاهایی که در شعاع پنج کیلومتری خط انتقال گاز قرار دارند گازرسانی می‌‌شوند.

رئیس‌ساداتی خاطرنشان کرد: بر اساس اعتبارات تخصیصی امسال برای اجرای طرح‌‌ها در مناطق روستایی شهرستان در زمینه ایجاد و گسترش تاسیسات آب سالم، برق، گاز رسانی، راه سازی، وسایل ارتباطی و محوطه‌سازی اقدام می‌شود.

وی همچنین از اختصاص 45 درصد از بودجه عمرانی شهرستان به عمران و توسعه روستایی خبر داد و افزود: الزام تخصیص 100 در صد اعتبارات مربوط به روستاها نیز از دیگر اقداماتی است که توسعه و عمران روستایی را مطلوب‌تر خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به پیامک‌های ارسالی برای انصراف از دریافت یارانه اظهار داشت: هم اکنون به حدود 75 میلیون نفر از ایرانی‎ها یارانه پرداخت می‎‌شود و به دلیل اینکه طبق قانون یارانه به همه افراد تعلق می‎گیرد در مرحله اول هدفمندی یارانه‎ها همه افراد جامعه از آن یکسان بهره‎مند می‎شوند.

فرماندار کوثر ادامه داد: در مرحله دوم یارانه‎ها متناسب با درآمد خانوارها پرداخت می‎شود و تاکنون بیش از 238 خانوار در این شهرستان شناسایی شده‎اند که از تملک مالی خوبی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: اطلاعات مالی خانوارها از اسرار است و کسی حق ندارد که این اطلاعات را فاش کند و با این مساله برخورد قانونی می‎شود.

رئیس‌ساداتی افزود: پیامک سازمان هدفمندی یارانه‎ها 300025 است و چنانچه این پیامک برای فردی ارسال شد با انتخاب گزینه مورد نظر از کل یارانه، نصف یارانه، مابه‌التفاوت یارانه و یا این که با انتخاب گزینه چهارم عدم انصراف از یارانه همچنان برخوردار شود.

وی اظهار داشت: خانوارهای متوسط و ضعیف در رده دهک بالا قرار ندارد و اگر فردی از جواب به این پیامک خودداری کند به منزله حذف و انصراف از یارانه محسوب می‎‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول اجرای طرح هدفمند کردن را اشتغال بیشتر و تولید ثروت ملی ذکر کرد و گفت: عادلانه توزیع شدن یارانه‌ها به جای حذف یارانه‌ها منجر به از بین رفتن فاصله طبقاتی بین اقشار کم درآمد و قشر مرفه جامعه، افزایش قدرت خرید مردم، بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تک رقمی شدن تورم است و این طرح در راستای کمک به مردم انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول