اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اصفهانی:

زیرشاخه‌های هنر هفتم نیازمند نگاه عملگرایانه است

خبرگزاری فارس: نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اصفهانی گفت: داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و هنرهای مربوط به هنر هفتم نیازمند نگاه عملگرایانه است، زیرا این نوع نگاه می‌تواند، تولید اندیشه، جریان‌سازی و تولید هنری کند.

زیرشاخه‌های هنر هفتم نیازمند نگاه عملگرایانه است

شاهین بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: داستان‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی و هنرهای مربوط به هنر هفتم نیازمند نگاه عملگرایانه است، زیرا این نوع نگاه می‌تواند، تولید اندیشه، جریان‌سازی و تولید هنری کند.

وی افزود: قصه‌پردازی در آثار روایی و سینمایی یکی دیگر از مشکلاتی است که هنر هفتم با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اصفهانی تصریح کرد: جشنواره‌ها باید براساس کارکرد تفاوت داشته باشند، زیرا این جشنواره می‌تواند جریان‌ساز باشد و چهره‌های جدیدی را معرفی کند. 

وی اظهار داشت: اگر جشنواره‌ای بخواهد موفق باشد، باید چرخه برنامه‌ها را تکمیل کند، یعنی چرخه‌ای که مربوط به نگارش فیلم‌نامه می‌شود، زیرا فیلم‌نامه یک اثر کامل روایی نیست و باید تولید شود تا قابل عرضه باشد.

بصیری اضافه کرد: کسانی که نگاه عملگرایانه به این موضوع دارند به دنبال تولید اندیشه، اثر خلاق، جریان‌سازی و تولید هنری در حوزه نویسندگان انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: فیلم‌نامه‌نویسان حرفه‌ای در جشنواره‌ها کمتر حضور می‌یابند زیرا در خارج از جشنواره هم مورد اقبال قرار می‌گیرد و امکان تولید اثر را دارد اما برخی از افرادی که حرفه‌ای نیستند، ترجیح می‌دهند آثار خود را در جشنواره نشان دهند.

فیلم‌نامه‌نویس اصفهانی تصریح کرد: در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی انقلاب، سرمایه‌گذاری مادی و معنوی لازم نشده و ما به تولید فیلم‌نامه‌های ارزشمند در زمینه انقلاب به شدت نیاز داریم.

وی بیان داشت: تجربه مبحث مهم در فیلمنامه انقلاب  است که در پرداخت به وقایع نقش مهمی دارد و هنرهای روایی  ارتباط مستقیمی با تجربه دارند،که این تجربه می‌تواند محسوس یا غیرمحسوس باشد، در حقیقت منظور از تجربه، حوزه وسیعی از ادراک، کشف و ایمان از حقایق است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول