شاهین بصیری در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: داستاننویسی، فیلمنامهنویسی و هنرهای مربوط به هنر هفتم نیازمند نگاه عملگرایانه است، زیرا این نوع نگاه میتواند، تولید اندیشه، جریانسازی و تولید هنری کند.
وی افزود: قصهپردازی در آثار روایی و سینمایی یکی دیگر از مشکلاتی است که هنر هفتم با آن دست و پنجه نرم میکند.
نویسنده و فیلمنامهنویس اصفهانی تصریح کرد: جشنوارهها باید براساس کارکرد تفاوت داشته باشند، زیرا این جشنواره میتواند جریانساز باشد و چهرههای جدیدی را معرفی کند.
وی اظهار داشت: اگر جشنوارهای بخواهد موفق باشد، باید چرخه برنامهها را تکمیل کند، یعنی چرخهای که مربوط به نگارش فیلمنامه میشود، زیرا فیلمنامه یک اثر کامل روایی نیست و باید تولید شود تا قابل عرضه باشد.
بصیری اضافه کرد: کسانی که نگاه عملگرایانه به این موضوع دارند به دنبال تولید اندیشه، اثر خلاق، جریانسازی و تولید هنری در حوزه نویسندگان انقلاب هستند.
وی تصریح کرد: فیلمنامهنویسان حرفهای در جشنوارهها کمتر حضور مییابند زیرا در خارج از جشنواره هم مورد اقبال قرار میگیرد و امکان تولید اثر را دارد اما برخی از افرادی که حرفهای نیستند، ترجیح میدهند آثار خود را در جشنواره نشان دهند.
فیلمنامهنویس اصفهانی تصریح کرد: در زمینه فیلمنامهنویسی انقلاب، سرمایهگذاری مادی و معنوی لازم نشده و ما به تولید فیلمنامههای ارزشمند در زمینه انقلاب به شدت نیاز داریم.
وی بیان داشت: تجربه مبحث مهم در فیلمنامه انقلاب است که در پرداخت به وقایع نقش مهمی دارد و هنرهای روایی ارتباط مستقیمی با تجربه دارند،که این تجربه میتواند محسوس یا غیرمحسوس باشد، در حقیقت منظور از تجربه، حوزه وسیعی از ادراک، کشف و ایمان از حقایق است.
انتهای پیام/خ20/ط4000