اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آبفار کهگیلویه و بویراحمد

مخزن 200 مترمکعبی آب در ماهور باشت ساخته می‌شود ‌

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت این دستگاه خدمات‌رسان، مخزن 200 مترمکعبی آب برای برطرف شدن دغدغه مردم در ماهور باشت ساخته می‌شود.

مخزن 200 مترمکعبی آب در ماهور باشت ساخته می‌شود ‌

سجاد رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طی بازدید به عمل آمده از تاسیسات آب شرب برخی از روستا‌های شهرستان گچساران، ضمن بررسی مشکلات مخازن و شبکه آب روستا‌های بازدید شده، تصمیماتی جهت اصلاح شبکه و خطوط انتقال آب روستاهای باباکلان، ماهور باشت، خیرآباد و لیشتر اتخاذ شد.

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این بازدید مقرر شد که یک باب مخزن 200 مترمکعبی برای برطرف شدن دغدغه مردم در روستای ماهور باشت احداث شود.

رستگار بیان کرد: در تلاشیم که تا پایان سال مالی 91 مخزن ذخیره روستای ماهور باشت احداث شود که نوید خوبی برای مردم این منطقه است.

* تجهیز مخازن آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به تله‌متری

وی به دیگر فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اشاره کرد و افزود: نخستین دستگاه کنترل از راه دور (تله متری) جهت باز و بسته کردن شیرآلات هدایت آب مخازن، در سوم خرداد سال جاری در روستای امامزاده مختار شهرستان بویراحمد به بهره‌برداری خواهد رسید.

رستگار گفت: این دستگاه که هم‌اکنون مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند قادر است در محل کار میزان سطح موجود آب در مخزن را مورد ارزیابی قرار داده و با تنظیم شیرها آب ورودی و خروجی و در نهایت میزان دسترسی را جهت مشترکین به صورت بهینه تنظیم کند.

این مسئول افزود: این پروژه جهت جلوگیری از هدر رفت آب با استفاده علمی از تجهیزات قادر است هزینه‌های هر ایستگاه در خصوص تولید و مصرف و هزینه‌های جانبی را تا 85 درصد کاهش دهد.

رستگار ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در واحد مهندسی شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان و اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، در برنامه‌های آتی تا سال 92 تمام مخازن استان به این دستگاه پیشرفته مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول