اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردبیر روزنامه خراسان:

اصلاح‌طلبان پاسخ مناسبی به اعتماد نظام ندادند

خبرگزاری فارس: سردبیر روزنامه خراسان گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف به اصلاح‌طلبان فرصت حضور داد اما آنها پاسخ مناسبی به اعتماد نظام ندادند.

اصلاح‌طلبان پاسخ مناسبی به اعتماد نظام ندادند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدسعید احدیان عصر امروز در جلسه مناظره در ارتباط با نظارت استصوابی در آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: همواره باید در گفتار و نوشتار خود میان بحث حقوقی و یک بحث سیاسی تفکیک قائل شویم و این امر در مورد نظارت استصوابی نیز کاملا صدق می‌‌کند.

احدیان ادامه داد: عملکرد امام خمینی(ره) به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین عملکرد شورای نگهبان، نظارت استصوابی را تأیید می‌کند و به لحاظ جایگاه حقوقی، نظارت استصوابی را بسیار مستدل می‌کند و البته باید عملکرد سیاسی را از جایگاه حقوقی تفکیک کرد.

سردبیر روزنامه خراسان تصریح کرد: به لحاظ سیاسی قطعاً انتقاداتی نسبت به عملکرد و چگونگی اعمال نظارت استصوابی وجود دارد، اما کسی در اصل نظارت استصوابی شک ندارد.

وی با اشاره به عملکرد اصلاح‌طلبان و نوع رویکرد آنها به نظارت استصوابی یادآور شد: اصلاح‌طلبان بارها از سوی مقامات ارشد مملکت و هم‌چنین شورای نگهبان، مورد اعتماد قرار گرفته‌اند اما هیچ‌گاه پاسخ این اعتماد را به درستی نداده‌اند و در ماجراهای اخیر نیز مرز خود را با جریان‌های برانداز مشخص نکردند.

احدیان گفت: بازخورد منفی نظام جمهوری اسلامی ایران از جریان اصلاح‌طلبی ضرورت نظارت را تشدید می‌کند.

سردبیر روزنامه خراسان با اشاره به عملکرد شورای نگهبان خاطرنشان کرد: قطعاً نقدهایی به عملکرد شورای نگهبان وجود دارد و هر چه فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور آرام‌تر باشد، بهتر می‌توان نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار داد.

احدیان افزود: اگر در حال حاضر امکان پرسش از عملکرد شورای نگهبان و هم‌چنین امکان پاسخ‌گویی از سوی شورای نگهبان وجود ندارد، ناشی از فضای کلی سیاسی کشور است.

وی تصریح کرد: وقتی یکی از اعضای شورای نگهبان در ارتباط با مسئله‌ای اظهار نظر می‌کند، قطعاً تأثیر سخن او با تأثیر سخن یک انسان عادی بسیار متفاوت است و باید سنجیده‌تر عمل کرد.

سردبیر روزنامه خراسان با اشاره به دو طیف اصلی تأثیرگذار در جریانات سیاسی کشور متذکر شد: در عمده جریانات سیاسی دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب حضور دارند در حالی که به هر دو جناح انتقاداتی وارد است و اساساً باید اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مورد بازنگری اساسی قرار بگیرند.

احدیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین مکانیز‌م‌های حقوقی آن اجازه نمی‌دهند که کسی جز مردم در سرنوشت خودشان تأثیرگذار باشند و مشارکت بالغ بر 60 درصدی مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی این امر را کاملاً تأیید می‌کند. 

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول