اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه بستنی پگاه کرمان:

تولید کره در ایران مقرون به صرفه نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه بستنی پگاه کرمان گفت: تولید کره در ایران مقرون به صرفه نیست به دلیل اینکه خامه در ایران ارزشش بالاتر است.

تولید کره در ایران مقرون به صرفه نیست

مجتبی حسین‌شاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: این کارخانه با نام تجاری "بیست" از سال 73 شروع به فعالیت کرده و هشت سال بعد به شرکت صنایع شیر ایران واگذار و به کارخانه پگاه ملحق شده است.

وی خاطر نشان کرد: این کارخانه تنها سایت بستنی پگاه در ایران است و 70 درصد از کشور را زیر پوشش خود داریم.

حسین‌شاهی با بیان اینکه کارخانه بستنی پگاه کرمان روزانه 40 تن تولید دارد، تصریح کرد: 67 نمونه بستنی در این کارخانه تولید و به تمام نقاط کشور ارسال می‌شود.

حسین‌شاهی در مورد صادرات محصول این کارخانه نیز گفت: سال گذشته حجم صادرات ما یک میلیون دلار بود که در سال جاری این میزان به هشت میلیون دلار می‌رسد.

وی بیان داشت: محصول بستنی پگاه کرمان هم اکنون به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود و قصد داریم به زودی بستنی پگاه را به کشورهای کویت و ترکمنستان نیز صادر کنیم.

حسین‌شاهی عنوان کرد: در حال حاضر 120 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و تولید در حال حاضر در دو شیفت انجام می‌گیرد که از هفته آینده سه شیفت می‌شود.

وی افزود: این کارخانه از سال 82 تا سال 86 به عنوان کارخانه پگاه مشغول به فعالیت بوده است و از سال 86 با توجه به سیاست‌هایی که صنایع شیر داشته است با شرکت شیر پگاه کرمان ادغام و تبدیل به یکی از کارخانه‌های شیر پگاه کرمان شده است.

حسین‌شاهی بیان کرد: این مجموعه به مبلغ 7.5 میلیارد تومان به صنایع شیر ایران واگذار شده است.دستگاه‌هایی که در این کارخانه استفاده می‌شود از مدرن‌ترین دستگاه‌های کشورهای دانمارک، ایتالیا، چین و ایران هستند.

حسین‌شاهی تصریح کرد: ما این توانایی را داریم بستنی با هر کیفیت و ذائقه متفاوت را تولید کنیم و در صادرات سعی کردیم هر بستنی را با ذائقه همان کشور مقصد تولید کنیم.

رئیس و مدیر تولید کارخانه بستنی پگاه کرمان ضمن تشریح مراحل مختلف تولید بستنی، از فعالیت بخش بسته بندی کره در این کارخانه نیز خبر داد و ابراز داشت: بخشی از این کارخانه اختصاص به سایت  کره جنوب کشور دارد که از کشور نیوزیلند وارد می‌شود و در این جا بسته‌بندی می‌شود و به مجموعه پگاه‌های خوزستان، فارس، هرمزگان و کرمان است.

وی دلیل واردات کره را مقرون به صرفه بودن آن دانست و افزود: تولید کره در ایران مقرون به صرفه نیست به دلیل اینکه خامه در ایران ارزشش بالاتر است.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول