اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد:

پملپ یک واحد تولید بستنی در انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از پملپ یک واحد تولیدی انواع بستنی به دلیل ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در بندر انزلی خبر داد.

پملپ یک واحد تولید بستنی در انزلی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس عصر امروز در جلسه محیط زیست استان با اشاره به پملپ واحد تولیدی بستنی اظهار داشت: این واحد به دلیل ایجاد آلودگی زیست‌محیطی ناشی از تخلیه آزاد پساب به محیط و عدم توجه به اخطاریه‌های صادره از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و اداره حفاظت محیط زیست انزلی پس از کسب دستور مقام قضایی پلمپ شد.
وی افزود: این واحد در شهرک صنعتی انزلی قرار دارد و تخلیه فاضلاب آن به سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی موجب مختل شدن عملکرد سیستم تصفیه خانه شهرک صنعتی انزلی شده است.
این مسئول با بیان اینکه در آخرین بازدید کارشناسی مشاهده شده که شرکت مذکور تخلیه آزاد پساب به محیط دارد، ادامه داد: این واحد برای احداث سیستم پیش تصفیه قبلا با عقد قرارداد با یکی از مراکز طراحی و خدمات مربوطه آغاز به ساخت سازه‌های مرتبط کرده بود که با توجه به گذشت بیش از یک ‌سال از آخرین مهلت ارائه شده برای تکمیل این تصفیه خانه و بارها تمدید مهلت مقرر و عدم تکمیل این سیستم، اقدام قانونی توسط محیط زیست گیلان به عمل آمد.
وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی در نظر داشته باشند که با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و حساسیت منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در گیلان، موضوع تخلیه خام فاضلاب صنعتی به محیط از خطوط قرمز این اداره کل محسوب شده و به دلیل حفظ سلامت مردم استان بدون هرگونه اغماض با واحدهای متخلف برخورد قانونی می‌شود.
به گفته عبدوس، سیستم‌های تصفیه فاضلاب مرکزی شهرک‌های صنعتی برای پذیرش فاضلاب ورودی یک حد مجاز دارند یعنی اینکه COD ورود به سیستم نباید بیش از 2 هزار میلی‌گرم بر لیتر باشد و اگر ورودی فاضلاب بالاتر از مقادیر مجاز استاندارد باشد سیستم تصفیه خانه مختل می‌شود و روی خروجی آن اثر نامطلوب می‌گذارد بنابراین تمام واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی موظف به انجام یک پیش تصفیه در حد استانداردهای پذیرنده شهرک هستند.
وی افزود: این واحد با COD در حد 6 هزار میلی‌گرم بر لیتر موجب می‌شد که ورودی به سیستم تصفیه خانه شهرک صنعتی از حد استاندارد خارج شده و عملکرد تصفیه خانه مختل شود و در نتیجه تلاش‌های دیگر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک و همچنین تصفیه خانه مرکزی آن هدر برود.
مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه گاهی تخلیه آزاد به محیط نیز توسط این واحد مشاهده و گزارش شده است، اذعان داشت: واحدهای تولید لبنیات دارای حجم پساب بالایی بوده و به لحاظ کیفی و پارامترهای آلاینده از اهمیت قابل توجهی برخوردارند.
وی ابراز داشت: از آنجا که واحدها طبق رعایت مسائل بهداشتی هر روز باید خطوط تولید را شستشو و
ضد عفونی کنند بنابر این اگر مجهز به سیستم تصفیه پساب نباشند می‌توانند با ورود فاضلاب به آب‌های سطحی و زیرزمینی خطرات زیادی را برای سلامت محیط و مردم در بر داشته باشند.
به گفته وی، عمده آلاینده‌های موجود در فاضلاب اینگونه واحدهای شوینده‌،  مواد آلی و چربی بسیار بالاست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول