اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری جشنواره گره زرین در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره گره زرین در یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به‌زودی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره گره زرین در آذربایجان‌غربی

مرضیه بنفشه‌افشار امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این جشنواره با همکاری سازمان بازرگانی به‌زودی در یکی از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد تا در این جشنواره هنرمندان و تولیدکننده‌های فعال نسبت به نمایش گذاشتن تولیدات خود مبادرت کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره در طول دو سال گذشته یک بار در تکاب و یک بار دیگر در خوی برگزار شده است که در سال جاری نیز در یکی از شهرستان‌های دیگر نسبت به برگزاری آن با همکاری فعالان این عرصه اهتمام خواهد شد تا بیش از پیش زمینه برای معرفی صنعت فرش استان فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه صنعت فرش در استان ما قدمت طولانی دارد ادامه داد: صنعت فرش‌بافی در آذربایجان‌غربی به‌ویژه در شهرستان‌های خوی و تکاب قدمت بسیار طولانی دارد ولی تعدادی از شهرهای دیگر بعد از پیروزی انقلاب در این حوزه مورد توجه قرار گرفتند و رشد فزاینده‌ای پیدا کردند.

وی ادامه داد: در طول چند سال گذشته طی‌ یک قرارداد در بوکان یک فرش حدود 350 مترمربع و در سردشت نیز یک فرش با متراژ بیش از 117 مترمربع توسط فعالان این عرصه بافته شد و به فروش رسید پس انعقاد این قبیل قراردادها و به سرانجام رسیدن آنها بیانگر وجود استعدادهای زیادی در استان است.

بنفشه‌افشار با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی یک مجتمع قالیبافی ویژه بانوان تلاش می‌کند اظهار داشت: برای راه‌اندازی یک مجتمع قالیبافی ویژه بانوان به یک ساختمان نیاز است چنانچه این فضا توسط یکی از مسئولان یا افراد نیکوکار در اختیار اتحادیه قرار بگیرد برای جوانان زیادی فرصت اشتغال در یک محیط مناسب و با مدیریت عالی فراهم می‌شود که امید است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول