اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان:

چاه‌های فاضلاب هنگام بارش‌ در اصفهان جوابگو نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در پهنه‌بندی جمع‌آوری آب‌های سطحی که در اثر بارش‌های شدید رخ می‌دهد و قابل مقابله نیست فکری جدی کرد زیرا چاه‌های آب در هنگام بارندگی شدید کافی نیستند.

چاه‌های فاضلاب هنگام بارش‌ در اصفهان جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وقوع حوادث اخیر ناشی از آب‌گرفتگی در شهر تهران اظهار داشت: آب‌گرفتگی معابر شهر تهران که تمامی اتهامات را به سمت شهرداری تهران سوق داد هشداری جدی برای این تهدید در شهر اصفهان است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از آب‌گرفتگی معابر افزود: در برنامه پنجم توسعه این قضیه مطرح است و باید بیش‌تر به آن پرداخته شود که در اثر وقوع چنین حوادث پیش‌بینی نشده‌ای بتوان مدیریت کرد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر چند خطری جدی از این بابت اصفهان را تهدید نکرده است، اما باید در پهنه‌بندی جمع‌آوری آب‌های سطحی که در اثر بارش‌های شدید رخ می‌دهد و قابل مقابله نیست فکری جدی کرد، زیرا چاه‌های آب در هنگام بارندگی شدید کافی نیستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های پیش چنین حادثه‌ای در اصفهان رخ داد، ادامه داد: برای مهار آب‌گرفتگی و نیز هشدار برای زلزله باید اصفهان پهنه‌بندی شود.

بهبهانی بیان داشت: باید پهنه‌بندی در محلات اصفهان به صورت کارشناسی انجام و مشخص شود که در کدام مناطق ساخت و ساز کم‌تر و کدام مناطق تراکم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط آسیب‌پذیر در اصفهان شناخته شود، تصریح کرد: بسیاری از منازل مسکونی در شهر اصفهان تبدیل به انبارهای پنهانی شده است که احتمال حریق را افزایش می‌دهد بدون اینکه آشکارا مشخص باشد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به طرح استراتژی توسعه شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در طرح اولیه استراتژی توسعه شهر اصفهان وارد مطالعاتی زیربنایی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده‌ایم.

وی ادامه داد: در مصوبات شهرداری مقرر شده است که شش درصد از ارزش افزوده به برنامه‌های پژوهشی اختصاص پیدا کند که در این راستا شهرداری اصفهان در طول سال دو برابر این میزان را برای مطالعات و پژوهش اختصاص داده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول