اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام فاطمیه

«جمکران تا بیکران» روی صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: نمایش مذهبی «جمکران تا بیکران» همزمان با ایام فاطمیه دوم در قم به روی صحنه می‌رود.

«جمکران تا بیکران» روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش جمکران تا بیکران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه ابراز داشت: عرصه تئاتر و نمایش یکی از عرصه‌های تاثیرگذار در مقوله تبلیغات مذهبی است که مخاطبان خاص خود را نیز دارد.

وی ادامه داد: در این راستا هنرمندانی که دغدغه استفاده از این عرصه را برای موضوعات مذهبی دارند، در مناسبت‌های گوناگون به فراخور حال تلاش می‌کنند قدمی در راه بزرگداشت این روزها به زبان هنر بردارند.

حمزه اقبالی ابراز داشت: در نمایش جمکران تا بیکران یک داستان واقعی در زمینه کرامات حضرت زهرا(س) به تصویر کشیده می‌شود که با توجه به اینکه در ایام فاطمیه این نمایش اجرا خواهد شد، تاثیرگذاری خوبی در ذهن مخاطبان خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه این نمایش بر اساس یک داستان واقعی کار شده است، نقش تحقیق در این نمایش پررنگ بوده و صحنه‌های این داستان بر اساس تحقیقات از واقعیتی که در مسجد مقدس جمکران رخ داده بازسازی شده است.

کارگردان نمایش جمکران تا بیکران اظهار داشت: حمیدرضا هادی در این کار به عنوان محقق، یلدا جعفرپور به عنوان نویسنده و بهادر محمدنژاد، سمیه زاهدی، مهدی خجسته و مرتضی عقیلی به عنوان بازیگر حضور دارند.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران این نمایش را حمایت کرده و تهیه کننده این نمایش محسوب می‌شود.

اقبالی اضافه کرد: واقعه این داستان در سال 72 در مسجد مقدس جمکران رخ داده است که طی آن یک نوجوان حنبلی مذهب که دچار سرطان شده و از درمان نتیجه‌ای نگرفته است به مسجد مقدس جمکران منتقل می‌شود و پس از دیدن خوابی در رابطه با حضرت زهرا(س) شفا می‌گیرد.

وی یادآور شد: این خانواده اهل سنت پس از شفای نوجوانشان در مسجد مقدس جمکران به تشیع روی می‌آورند.

کارگردان نمایش از جمکران تا بیکران با اشاره به مشکلات اداری که برای اجرای نمایش‌ها قرار دارد افزود: معمول این است که تبلیغات حداقل یک هفته پیش از آغاز اجرا انجام شود اما در مورد این نمایش این زمان کمتر خواهد بود؛ با این وجود با توجه به موضوع این نمایش و زمان اجرای آن به نظر می‌رسد استقبال خوبی از این نمایش بشود.

وی با بیان اینکه این نمایش از آغاز اردیبهشت‌ماه روی صحنه خواهد رفت اظهار داشت: نمایش از جمکران تا بیکران ضمن اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) سبب نزدیکی شیعه و اهل سنت به یکدیگر خواهد شد.

اقبالی در پایان خاطر نشان کرد: در این نمایش تلاش کردیم که از خود داستان سرایی نکنیم و تمام این قصه از اتفاقات مستند برداشت شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول