اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گچساران عنوان کرد

پیشرفت 40 درصدی سد خاکی سعادت‌آباد گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: سد خاکی شهدای سعادت‌آباد گچساران با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد به منظور آبیاری اراضی زراعی و باغات این منطقه در دست ساخت است.

پیشرفت 40 درصدی سد خاکی سعادت‌آباد گچساران

علی مرادی صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: جهاد کشاورزی گچساران با ارائه خدمات متنوع به کشاورزان و دامداران زمینه‌‌های لازم برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و دامی در گچساران را فراهم می‌‌آورد.

* آغاز مطالعه سه سد خاکی در لیشتر و خیرآباد

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به پتانسیل‌ها مطلوب این شهرستان در زمینه کشاورزی از جوانان جویای کار گچساران خواست تا از پتانسیل‌های بخش کشاورزی بهره‌های لازم را ببرند.

مرادی در تشریح عملکرد جهاد کشاورزی گچساران گفت: در سال زراعی 90 تا 91 بیش از یک‌هزار و 273 هکتار از زمین‌های کشاورزی گچساران و باشت با اعتباری افزون بر 38 میلیون ریال با آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای زیر کشت قرار گرفت.

وی افزود: به منظور دسترسی آسان کشاورزان به یک‌هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی که در سمت دیگر رودخانه خیرآباد قرار دارد، پل بین مزارع خیرآباد به طول 45 متر و عرض چهار متر با اعتباری افزون بر چهار میلیون ریال احداث شد.

این مسئول در گچساران در ادامه تصریح کرد: احداث سد خاکی شهدای سعادت‌آباد با اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال برای آبیاری 320 هکتار اراضی زراعی و باغات با پیشرفت بیش از 40 درصدی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی گچساران در سال زراعی 90 - 91 است.

مرادی از مطالعه سه سد خاکی در مناطق لیشتر و خیرآباد خبر داد و یادآور شد: با اتمام مطالعات و با تأمین اعتبار لازم، این سدها در مرحله احداث قرار می‌گیرند تا بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان این منطقه نیز حل شود.

وی ابراز داشت: با توجه به نیاز روستای بابا‌کلان به پمپاژ آب برای مصارف کشاورزی، یک ایستگاه پمپاژ با اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال احداث شده است.

* پتانسیل بالای بخش کشاورزی گچساران برای اشتغال جوانان

مدیر جهاد کشاورزی گچساران احداث 3 هزار و 230 متر کانال سنگ و سیمان با اعتباری افزون بر 2 هزار و 140 هزار ریال، احداث یک بند انحرافی و ایستگاه پمپاژ با اعتباری بیش از یک‌هزار و 400 هزار ریال با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و احداث هفت کیلومتر جاده بین مزارع با اعتباری افزون بر 590 میلیون ریال را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در سال زراعی 90 - 91 عنوان کرد.

مرادی احیا و مرمت سه رشته قنات، تسطیح مدرن 230 هکتار از اراضی دشت لیشتر و تأمین آب مورد نیاز باغ‌ها در راستای مقابله با خشکسالی با دو دستگاه تانکر را از اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه خدمات آب و خاک عنوان کرد.

وی فعالیت‌های اداره تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، امور اراضی، ترویج کشاورزی و اشتغال را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های جهاد کشاورزی گچساران در راستای حمایت و افزایش کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی و دامی عنوان کرد.

مرادی بیان داشت: به منظور اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش دامپروری مجتمع دامپروری الغدیر در روستای ناصرآباد احداث گردیده است.

وی افزود: این مجتمع در سطح 26 هکتار و با ظرفیت 34 واحد 50 رأسی گاو مولد به ظرفیت کل یک‌هزار و 700 رأس در این روستا احداث شده است.

مرادی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامی را امری لازم برای استفاده هر چه بهتر از پتانسیل‌های موجود دانست.

وی خاطرنشان کرد جوانان بسیاری در گچساران در رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی و دامپروری فارغ‌التحصیل هستند که با ایجاد زمینه لازم و ورود این جوانان سطح کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و دامی در گچساران افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول