اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

مردمی بودن سپاه دشمنان را عصبانی کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: مردمی بودن سپاه دشمنان را عصبانی کرده است.

مردمی بودن سپاه دشمنان را عصبانی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با تسلیت شهادت اول شهیده راه ولایت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خطبه حضرت زهرا (س) نمادی از معرفت، زمان شناسی، مبارزه آگاهانه، دفاع از ولایت و...است.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه خطبه تاریخی حضرت زهرا (س) آیینه تمام‌نمای شخصیت حضرت فاطمه(س) است افزود: بحث از فدک بخش کوچکی از عظمت این خطبه حماسی و پرمغز و محتواست.

محمودی تصریح کرد: بی بی دوعالم در این خطبه با نگاهی عمیق به بیان معارف اساسی دین، واقعیت‌های اجتماعی و تبیین انحراف بوجود آمده بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص) پرداخت.

وی همچنین با تقدیر از هیئت‌های عزاداری از اقدام ارزشمند هیئت فاطمیون کنگان در برگزاری راهپیمایی عاشورایی در سالروز شهادت دخت نبوت گفت: همه هیئت‌ها با حضور پر رنگ فاطمیه را عاشورایی برگزار کنند.

خطیب جمعه کنگان ضمن توصیه اکید بر مطالعه این خطبه و انتشار آن توسط دستگاه‌های فرهنگی اظهار داشت: در یک کلام خطبه حضرت زهرا (س) نه فقط داروی دردهای آن زمان از تاریخ بود بلکه داروی زخم تمامی آسیب‌های جامعه اسلامی در تمام طول تاریخ است.

وی همچنین با استناد به فرمایشی از بی بی دوعالم، تلاوت کتاب خدا، نگاه به چهره رسول الله(ص) و انفاق در راه خدا را 3 محبوب دنیای ما از منظر فاطمه زهرا (س) برشمرد و خواستار عمل به سیره بزرگ بانوی اسلام شد.

محمودی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع وزیر کشور و فرماندهان نیروی انتظامی اذعان داشت: معظم‌له در این دیدار جلب رضایت خدای متعال و رضایت مردم را زمینه‌ساز رضایت الهی برشمردند.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی ملت ایران در نشست استانبول گفت: غربی‌ها پس از 10 سال مقاومت با سرشکستگی حق مسلم ملت بزرگ ایران در غنی‌سازی را به رسمیت شناختند و این سند افتخار و عزتی برای ایران اسلامی است.

خطیب جمعه کنگان افزود: البته این مقدار کافی نیست و غرب باید برای اثبات صداقت خود دوگانگی را کنار گذاشته و تحریم‌های علیه ایران را لغو کند.

وی گفت: ملت ایران در طی 3 دهه گذشته در سایه ولایتمداری و وحدت و همدلی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و این موضوع بلای جان آمریکا و غرب شده است.

محمودی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران و برکات این نهاد انقلابی و مردمی بیان کرد: از امتیازات بزرگ سپاه این است که مولود بزرگ انقلاب است.

وی افزود: مردمی بودن مهم‌ترین ویژگی سپاه است و این مسئله دشمنان را عصبانی کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول