اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه قزوین:

سپاه قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشید

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه قزوین با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه به عنوان مولود انقلاب قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشیده است.

سپاه قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه شهر قزوین در مسجد‌النبی این شهر با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روز ارتش با بیان مطالبی از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ارتش و سپاه اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیانات ارزشمندی در رابطه با ارتش و سپاه ایراد فرمودند که باید همه آحاد جامعه به آن توجه کنند.

وی افزود: امروز ارتش و سپاه در خدمت اسلام هستند و قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشند.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: امروز در مملکت اسلامی ایران همه سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها الهی بوده و دارای اهداف خدایی هستند که ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز این چنین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و اهداف والایی آن تشکیل شده است و به عنوان مولود انقلاب از یادگاران ارزشمند امام راحل است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون ارتش و سپاه تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند ارتش و سپاه دوشادوش هم در زیر نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند و سربازان هر دو سازمان نیز سربازان خدا، قرآن، حقیقت و برترین ارزش‌های انسانی هستند.

باریک‌بین مولود انقلاب بودن سپاه را بزرگ‌ترین ارتش این نهاد انقلابی عنوان و افزود: لشکر 16 زره‌ای قزوین نقش ارزشمندی در 8 سال دفاع مقدس ایفا کرد و سپاه قزوین نیز در دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و فداکاری‌های زیادی را از خود نشان داد. که اینها همه تعبیر جمله معروف «اگر سپاه نبود کشور هم نبود است.»

امام‌جمعه قزوین با بیان این مطلب که مردم باید قدردان ایثارگری، فداکاری و شهادت‌طلبی سپاهیان و ارتشیان باشند خاطر نشان کرد: همه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از تلاش‌های سپاهیان سپاسگزار باشند و برقراری جمهوری اسلامی ایران مرهون فداکاری سپاهیان است.

وی با اشاره به سالروز شهادت سپهبد‌قرنی خاطر نشان کرد: سپهبد ولی‌الله قرنی اولین شخصیتی بود که توسط گروهک فرقان ترور شده و به شهادت رسید.

وی با اشاره به مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 این مذاکرات را مطلوب عنوان کرده و ادامه داد: این دوره از گفت‌وگوها با 1+5 برای جمهوری اسلامی ایران قابل ملاحظه بود. زیرا کشورهای غربی انرژی هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته‌اند و این خود بزرگ‌ترین دستاورد ارزشمند این مذاکرات است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: آنهایی که همیشه از گزینه‌های روی میز صحبت می‌کردند و جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید می‌کردند در دور اول این مذاکرات انرژی هسته‌ای را به رسمیت شناخته و در ادامه مذاکرات در بغداد نیز تأکید کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: انتخابات در آمریکا و فرانسه نزدیک است و مردم این کشورها مانند گذشته زیر بار سیاست‌های مستکبران و سردمداران این حکومت‌ها نمی‌روند.

وی اظهار کرد: غربی‌ها می‌دانستند که اگر زیر بار انرژی هسته‌ای ایران نروند باید بنا به گفته خودشان با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شوند. ولی آنها بهتر از هر کسی می‌دانند که با قدرتی که جمهوری اسلامی دارد در صورت بروز هر گونه جنگ صدمات فراوانی را متحمل می‌شوند به همین دلیل انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی را به رسمیت شناختند.

باریک‌بین یادآور شد: دستاورد جدید انرژی هسته‌ای مرهون استقامت و پایداری ملت ایران و حضور مردم ایران در تمامی صحنه‌های دفاع از انقلاب مانند 22 بهمن و انتخابات است.

وی تأکید کرد: به پشتوانه مردم و تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری و همچنین ثمره خون شهدای عرصه علم و فناوری است که امروز مستکبران از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و و انرژی هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند.

باریک‌بین با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه یادآور شد: جوان‌‌ها باید بدانند که پس از رحلت حضرت محمد(ص) چه فتنه‌ای در جهان اسلام رخ داد و حضرت زهرا(س) که چگونه نسبت به این فتنه روشنگری انجام دادند.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: بنابه نظر مراجع بزرگ همانطور که برای امام‌‌حسین(ع) عزاداری می‌کنیم باید با برپای مجالس عزا مظلومیت حضرت زهرا(س) را نیز برای مردم تبیین کنیم.

باریک‌بین عنوان کرد: امروز تقوا به این معنا است که دستورات اسلامی در تمام عرصه‌ها رعایت شود و هم باید تابع دستورات رهبری در کشور باشند.

وی در پایان شیخ بهایی را فقیهی برجسته و عالمی ناآشنا برشمرد و افزود: شیخ بهائی علاوه بر فقه و اصول در معماری، ریاضیات و دیگر علوم نیز خبره بود و سالها در حوزه علمی قزوین نیز به تدریس پرداخته است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول