اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل:

بها دادن به هنرمندان بومی سبب خلق آثار فاخر در اردبیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: ارج‌گذاری و بها دادن به کار هنرمندان بومی آثار فاخر هنری را در اردبیل سبب خواهد شد.

بها دادن به هنرمندان بومی سبب خلق آثار فاخر در اردبیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در مراسم دیدار هنرمندان با منتخب مردم اردبیل در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در چندین سال فعالیت هنری در اردبیل مشاهده می‌کنیم که به هنرمندان بومی به ویژه در پروژه‌های مهم هنری بها داده نمی‌شود و همین امر باعث شده است تا ما از تولید آثار ممتاز و فاخر هنری در اردبیل محروم باشیم.

وی با اشاره به اینکه زیر‌ساخت‌های مناسب تولید آثار هنری فاخر به ویژه تجهیزات و امکانات فیلمبرداری و تصویر‌برداری در اردبیل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه این امر سبب شده هنرمندان ما حتی برای تصویر‌برداری یک فیلم 10 دقیقه‌ای راهی تهران و اصفهان شوند و این برای ما و جامعه هنرمندان بسیار درد‌آور است.

مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل با تاکید بر اینکه مسئولان باید به زیر‌ساخت‌های موردنیاز هنرمندان توجه کنند، گفت:‌ ما بر این باوریم که اگر امکانات و مجوز ساخت پروژه‌های بزرگ و مهم هنری به هنرمندان بومی واگذار شود ما شاهد تولید آثار گران‌سنگ هنری در اردبیل خواهیم بود اما متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد و پروژه‌های مهم هنری به افراد فاقد صلاحیت که جای پایی در ادارات و دستگاه‌ها دارند سپرده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی با اشاره به اینکه متاسفانه بین مدیران فرهنگی و هنری یک رقابت نا‌سالم حاکم است، افزود: به جای اینکه در راستای رشد و بالندگی استان دست یکدیگر را بگیریم و همت به خرج دهیم تعامل خوب برقرار نمی‌کنیم و همین امر سبب شده است تا از متن هنر در اردبیل غافل شده و به حاشیه آن پرداخته شود.

این مسئول صدا و سیما را نیز در تشویق و ترغیب کردن هنرمندان مقصر دانست و یادآور شد: ما هنرمندان متعهد فراوانی داریم اما متاسفانه به جای تشویق و ترغیب از آثار و ساخته‌های آنان اشکال‌تراشی شده و هنرمندان به سمت دلسردی گرایش پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان سخنان خود نبود خانه تئاتر در استان اردبیل را یکی دیگر از مشکلات فرهنگی و هنری اردبیل اعلام کرد و اظهار داشت: ما تنها یک مجتمع فرهنگی – هنری فدک را در استان اردبیل برای اجرای برنامه‌ها داریم اما به دلیل نامناسب بودن مسیر آن حتی خود مردم هم برای حضور در این مجتمع حاضر نمی‌شوند و مراسمات و برنامه‌های مهم بدون مخاطب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول