اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

خروج 190 میلیون مترمکعب آب از حوزه گیوی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: در حال حاضر بیش از 190 میلیون متر مکعب آب قابل بهره‌برداری در حوزه کشاورزی از منطقه گیوی خارج می‌شود.

خروج 190 میلیون مترمکعب آب از حوزه گیوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رییس‌ساداتی صبح امروز در بازدید از طرح‌های توسعه آب و خاک کوثر اظهار داشت: این شهرستان از ظرفیت بی‌نظیری در حوزه آب و خاک برخوردار است به طوری که سالانه میلیون‌ها مترمکعب آب مازاد در این استان بلااستفاده رها شده و برای پیشگیری از این امر باید در احداث سدهای کوچک و بزرگ اقدام شود.

وی از آغاز مطالعات احداث هشت سد کوچک و معیشتی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در کنار آن تکمیل سد کوثر و آبگیری آن می‌تواند یک ذخیره مناسب آبی در تامین آب مورد نیاز مزارع و باغات باشد.

فرماندار کوثر پایه تولید و اشتغال در این شهرستان را توجه جدی به بخش کشاورزی خواند و اضافه کرد: منطقه ما از توانمندی خوبی در تولید محصولات باغی و زراعی برخوردار است که اگر توجه علمی و پایه‌ای به حوزه کشت و زراعت و باغات صورت گیرد معضل بیکاری به جد و ریشه‌ای قابل برطرف شدن است.

رئیس‌ساداتی با یادآوری اینکه با احداث مجتمع‌های آبرسانی اهالی 99 روستای شهرستان کوثر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر 318 کیلومتر خط انتقال اجرا شده و تصفیه خانه احداث می‌شود.

وی با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های این شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی گفت: کوثر بیش از 50 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و هر سال 186 میلیون مترمکعب آب از این شهرستان خارج می‌شود که با بهره‌گیری از این قابلیت‌ها می‌توان شاهد تحولی در بخش کشاورزی کوثر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: 80 مورد استخر دو منظوره در این شهرستان بر اساس برنامه‌ریزی و شناسایی فضاهای مناسب احداث می‌شود که 20 مورد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده و مابقی آنها در سال جاری تکمیل می‌شود.

رییس ساداتی ابراز داشت: با احداث پنج سد جدید 40 میلیون متر مکعب از آبهای سطحی این شهرستان مهار خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون مطالعات پنج سد خاکی تبریز، سنگ‌آباد، ‌باد، زاویه کرد و مرشت به اتمام رسیده و با احداث و افتتاح این طرح‌ها حدود 4 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت آبی می‌رود.

فرماندار کوثر بیشترین حجم جمعیت این شهرستان را جمعیت جوان دانست و عوامل افزایش بیکاری در این شهرستان را فراری دادن سرمایه‌های داخلی و ناتوانی در جذب سرمایه، عدم تناسب میان ظرفیت دانشگاه‌ها با نیازهای بازار کار و وجود قوانین و مقررات بازدارنده و مخل سرمایه‌گذاری‌های تولیدی ذکر کرد.

رییس‌ساداتی گفت: در این زمینه می‌توان به مولفه‌هایی همچون رواج بیکاری درمیان تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی، افزایش بیکاری پنهان یا اشتغال ناقص و روی آوردن اشخاص به مشاغل غیرمولد و حاشیه‌ای اشاره کرد.

وی به کوچ نخبگان شهرستان اشاره کرد و افزود: این مساله موجب شده که نتوانیم از نیروهای انسانی نخبه در بحث مدیریت استفاده مطلوب را داشته باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول